charlottecronquist

Meditation är bra för sexlivet

Alltså, det forskas verkligen om allt möjligt. Och jag är glad för den forskning jag hittar kring lust och sexualitet. Jag har hittat till K...


Alltså, det forskas verkligen om allt möjligt. Och jag är glad för den forskning jag hittar kring lust och sexualitet. Jag har hittat till Kinseyinstitutet.
Deras mission är (enligt dem själva):
The Kinsey Institute at Indiana University promotes interdisciplinary research and scholarship in the fields of human sexuality, gender, and reproduction.

Ny forskning visar att meditation är bra för sexlivet. Ett par forskare vid universitetet i Washington, lett av doktor Lori Brotto undersökte vad som hände med cancerdrabbade kvinnors sexliv. Det handlade inte om vilken cancer som helst, utan om cancer i underlivet och en del av dem hade också fått genomgå operationer. Gemensamt för dem var att de hade problem med sexlivet.

Kvinnorna fick lära sig tre olika mindfullnestekniker, eller meditationstekniker. Resultaten visar att kvinnorna som mediterade både fick ett bättre sexliv och en högre livskvalitet. Tänk att det ante mig!

Meditation är verkligen bra och jag kommer att skriva mer om meditation och olika meditationstekniker på bloggen. För meditation är så mycket mer än att sitta stilla under ett träd.


Related

sex 6097968833064042594

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item