charlottecronquist

Olyckssystrar

När jag läste pressmeddelandet om synen på sex bland riddare under medeltiden, då kvinnan skulle vara oskuld och hon utsattes för sex... så ...


När jag läste pressmeddelandet om synen på sex bland riddare under medeltiden, då kvinnan skulle vara oskuld och hon utsattes för sex... så kom jag att tänka på vad som händer med kvinnor som begår "sexbrott" i länder som använder extrema sharialagar. Det gör ont i hela mig när jag läser rubriker som:
Systrarnas dom stening till döds. Vad hade de gjort? De var två iranskor som umgåtts "olovligt" med män. Deras egna män påstod att de varit otrogna, vilket kvinnorna själva förnekade.
Stenades till döds av sin make. Den storyn handlar om en afghansk kvinna som varit otrogen och hennes man fick verkställa dödsdomen. Älskaren fick 100 piskrapp.
Eller berättelsen om den unga saudiska kvinnan som blev utsatt för en gruppvåldtäkt och blev dömd till 200 piskrapp och fängelse för otrohet.
Läs gärna också den här historien, som handlar om en muslimsk ledare i Australien, som menar att det är kvinnors fel att de blir våldtagna, eftersom de lockade männen genom att deras kroppar inte var täckta. Suck.

Några som verkar skanna nätet på nyheter kring hedersrelaterat våld är den här bloggen. Nu har jag inte kollat den i detalj och de får själva stå för sina åsikter.

Related

sharia 3946873108312567613

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item