charlottecronquist

Pressmeddelande om Ingen skam i kroppen

Pressmeddelande september 2009 En ny bok från Encourager AB: I NGEN SKAM I KROPPEN - frigör din sexuella kraft - Alla har rätt till sin sexu...

Pressmeddelande september 2009
En ny bok från Encourager AB:
INGEN SKAM I KROPPEN - frigör din sexuella kraft

- Alla har rätt till sin sexualitet. Det är märkligt att det fortfarande finns så många tabun
kring sexualitet i allmänhet och kvinnors sexualitet i synnerhet.
Det säger Charlotte Rudenstam, författare till boken ”Ingen skam i kroppen – frigör din
sexuella kraft”.


Charlotte Rudenstam är en rutinerad författare som genom åren har skrivit mycket om kommunikation
och relationer och fått mycket uppskattning för det.
Den här boken är hennes hjärteprojekt och hon har fått kämpa för att få boken utgiven (och valde till sist att starta eget förlag för att ge ut den!). Under arbetet med boken har hon mött både nyfikenhet och skepsis och förlag som sagt ”välskriven, men nej tack”.
Charlotte brinner för att finnas med där människor växer.
– Jag vill bidra till att människor känner sig så trygga med sig själva att de vågar leva ut hela sin
potiential och då är sexualiteten en viktig nyckel, säger hon.
På försommaren tryckte Encourager AB upp en provupplaga av boken och fick fantastisk respons.
Det har gjort att företaget nu satsar på större utgivning. Nu finns den att köpa också hos
bokus.com.
– Under de senaste tio åren har jag utbildat mig till kroppsterapeut och sexsibilitycoach, för att våga blomma ut som människa. Jag har kommit en bra bit på väg och boken är en viktig manifestation av det.
Charlotte anser att alla människor, kvinnor som män, unga som gamla, kan ha ett behov av att se närmare på sin sexualitet och acceptera sig själva som dem de är. Boken kan bli ett viktigt redskap för läsarna.
- Jag väljer att berätta om min egen resa från skam till lust, inte för att exponera min historia i
första hand, utan för att ge läsarna möjligheterna att spegla sina egna tankar och erfarenheter med mina. Den andra, större, delen av boken inbjuder läsaren att göra sin egen resa i lustens tecken.
För recensionsexemplar, högupplösta bilder och kontakt med Charlotte (för intervjuer, frågor
etc): Ring 070 322 42 42 eller skicka ett mejl till charlotte@lustochliv.se

Sagt om boken:


”Ett bra komplement till min bok Orgasmera

mera. En användbar och sinnlig bok, som
visar att kropp och själ hör ihop också när
det gäller sexualitet och sensualitet.
Ingen skam i kroppen är en bok jag
varmt rekommenderar.”
Ylva Franzén, erotikpedagog

”Det är min nya bibel.”
Susanne

”Jag sträckläste den och fick ökad förståelse
för kvinnor”
Göran

”Tusen tack för en härlig läsupplevelse,
befriande och allvarlig. Mycket generös
och tydlig. Mycket mera suggestiv och sexig
än en handbok, men mycket mer användbar
än en erotisk novell. Den borde bli
en lika stor hit som snippa-boken! Ett måste.”
Alexandra

Related

lust 1153131207511917865

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Starkt jobbat! Har läst Orgasmera mera och ser fram emot att läsa Ingen skam i kroppen. Hoppas den säljer bra.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item