charlottecronquist

Tacksamhet

Eva Sanner har skrivit en bok (tyvärr slut på förlag, så jag har inte hunnit läsa den än) som heter Kåt, glad och tacksam . Det är just det ...


Eva Sanner har skrivit en bok (tyvärr slut på förlag, så jag har inte hunnit läsa den än) som heter Kåt, glad och tacksam. Det är just det där sista jag tänkte ta upp i dag. Tacksamhet.
Hur ofta känner du tacksamhet? Hur ofta lägger du märke till att det finns saker som du kan vara tacksam över?
Jag fick hjälp att upptäcka tacksamhet av Oprah Winfrey. Hon fick i sin tur tipset av en författare. Det handlar om att börja lägga märke till vad du är tacksam för och sedan föra bok över det.
Köp en jättefin anteckningsbok. Bestäm dig för att skriva ner tre saker varje dag, tre saker som har gjort att du har känt dig tacksam.
Första dagarna kanske det känns märkligt. Du kanske tror att du inte har särskilt mycket att vara tacksam för. Men så börjar du märka att det finns så mycket att vara tacksam för. Stort som smått.
Jag är frisk. Jag såg en vacker blomma. Emma ringde mig.
Att känna tacksamhet är en förmåga vi behöver utveckla. Tacksamhet och kärlek hör ihop. Kan du känna, vågar du känna, tacksamhet, så blir det också lättare att känna lust. Du kommer att se att du faktiskt har en hel del lust i livet.
Så gå ut och köp den där boken nu. Unna dig det.

Related

tacksamhet 4065034548064394005

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item