charlotterudenstam

Smakpov från Lustutställningen

Detta är den inledande texten till vår utställning om Lust, som visades den första gången i Skyddsrummet den 2 december 2009. Vår förhoppn...


Detta är den inledande texten till vår utställning om Lust, som visades den första gången i Skyddsrummet den 2 december 2009. Vår förhoppning är att utställningen ska vandra land och rike runt, så fler människor kan få ta del av den. Nu smider vi planer. Vill du att vi ska komma till dig med utställningen. Ta gärna kontakt!

För oss känns en utställning på temat Lust som helt självklar. Vi står här nu som två av världens första sexsibilitycoacher. Vi har länge arbetat enligt devisen: Du är mer än du tror. Vi vill verka för att människor ska känna sig mer levande – och då är lusten ett väldigt viktigt område.
I mer än tio år har vi jobbat – både med oss själva och i förhållande till andra – för att känna oss mindre tyngda av skuld, skam och chock. Vi har insett hur sådana känslor har fjättrat oss och många andra. Vi har känt hur vi och många andra har låtit sig styras av rädsla istället för att låta oss genomflödas av lust och liv. Vi är ett par sedan sju år. Alexander grundade www.vaginarts.com, som har haft miljoner besökare sedan starten för tio år sedan. Charlotte fyllde på med texter. De senaste åren har Charlotte arbetat på manuset till boken Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft som nu sett dagens ljus. Vi känner stor tacksamhet över de kvinnor som visat sina sköten för Alexanders kamera och som stolt låtit sig fotograferas och efteråt känt sig helade och som sagt: ”Nu vet jag hur vacker min fitta är”. Under årens lopp har vi mött många människor som sett Alexanders konst och hört Charlottes texter och som utropat: Åh, äntligen, så vackert. Det var därför det kändes så naturligt att göra en utställning med Alexanders vaginakonst och Charlottes ord. Titta på bilderna, låt dig fascineras av magin, livets ursprung och det härligt sexuella i kvinnans kön. Och läs texterna. Det är vaginamodellerna själva som berättar om sin lust.

Detta säger Vildblomman om lust:

Lust är liv! Lust är att jag känner mig levande!

Lust är pirr i kroppen, energi, glädje, inspiration och längtan. Det kan vara allt ifrån sexuell lust, till det lustfyllda i att skriva en bok eller att göra qigong en tidig morgon på bryggan.

Jag känner lust när jag är nära den jag älskar. När jag gör qigong kan jag känna erotisk lust liksom när jag ger taoistisk energimassage. Det är energi som pirrar, som känns glad och längtansfull.

När jag utövar taiji eller qigong så kan jag bara vara med min lust, vara med den helt själv. Men när jag älskar vill jag dela min lust. För mig förutsätter lust inte en annan person.

Jag försöker få in mer lust i mitt liv. Jag börjar känna efter vilka behov jag har. Jag har ett stort behov av närhet och av att känna mig sammanlänkad med andra, att känna samhörighet. Därför ger jag utrymme åt massage, qigong och att möta människor i närvaro.

När jag låter lusten få plats i mitt liv känns livet ljusare, roligare och hoppfullare. Jag känner att jag är mer i kärlek än tidigare. Jag går väldigt medvetet inför att vara mer i kärlek. På ett sätt gör jag det av egoistiska skäl, för när jag är där så känner jag mig så otroligt levande och närvarande. Jag känner mig hög av att vara i mig själv och möta andra. Det är livskvalitet. Det här förhållningssättet har förändrat mitt liv, jag har blivit mer krävande och vill bara ha närvarande möten.

Jag är skyldig världen min essens och det är både att bejaka mig själv och att sprida min glädje till andra. När jag mår bra kan jag sprida det till andra.

Det var helt underbart att vara vaginartsmodell. Det var som en kärleksgåva tll mig själv, som en befrielse och ett bejakande av mig själv och min Vildblomma.

Related

vaginarts.com 2670125514078328284

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

100%-podden

Leta i den här bloggen

prenumerera

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

Google+ Följare

Facebookgillare

item