charlottecronquist

Vad kostar det att köpa dig? När sålde du dig senast?



Hur mycket kostar du?
I min bok Ingen skam i kroppen frågar jag läsaren om hon eller han någonsin har sålt sig.Ditt ryggmärgssvar är kanske: Aldrig.
Då säger jag: Så enkelt är det antagligen inte.
Och en ny brittisk undersökning visar att det där med prostitution mest är en fråga om pris.


Satte du i halsen nu? Att sälja dig är troligen inget du vill förknippas med. I alla fall är det inget som jag vill förknippas med. Ändå är det så vanligt. Hur många äktenskap bygger till viss del på att någon säljer sex och någon köper trygghet. Typ. Du kan ju fundera över om du har sålt dig någon gång?

Hur som helst. Jag läser i The Telegraph att var tredje britt skulle ha sex med vem som helst om denna betalade dem 12 miljoner. Då handlar det alltså snarare om prislappen än om principen. Eller?
Jag minns när jag som ung fick frågan om jag skulle kunna tänka mig att prostituera mig. Jag blev skitförbannad och fräste: Inte ens för tusen spänn? Då skrattade personen och sa: Då är det ju bara en fråga om priset… Det var en intressant tankeställare för mig.

Kondomtillverkaren Durex går årligen en sexundersökning (tyvärr var den länk jag fann ”stängd”). I år intervjuades 12000 personer om sina sexvanor. Och en av frågorna handlade alltså att att sälja sin kropp.
Och då visade det sig att så många som en tredjedel alltså kunde tänka sig att göra det, bara priset var det rätta. Var ersättningen 1 miljon var det  15 procent som kunde tänka sig att ha sex med en främling. En av tjugo kunde också tänka sig att sälja sex för att få biljetter till VM i fotboll. Smaken är som baken. Delad.

Undersökningen visar också att 2/3 svarade att de aldrig är otrogna och att medelbritten har sex 3-4 gånger i veckan och har haft fem partners under livet.

Tre fjärdedelar av alla par berättar om sina sexfantasier för sin partner, nästan hälften gör sexuella rollspel, en femtedel klär ut sig i partnerns kläder medan 2/3 medger att de varit med om något slags sex med inslag av smisk.

– Det ångar om engelsmännen, kommenterar Durex taleskvinna Ruth Gresty till The Sun.Så nu är den stora frågan: Vad kostar du?

Related

sex 3064693638961398197

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item