charlottecronquist

Because your worth it.

Jag har en liten egenhet. Jag ger positiv feedback när jag har möjlighet. Jag tycker om att strö hjärtevärmare runt mig. Och då och då få...




Jag har en liten egenhet. Jag ger positiv feedback när jag har möjlighet.
Jag tycker om att strö hjärtevärmare runt mig.
Och då och då får jag underbar respons.

Under min karriär som journalist var det väldigt sällan jag fick feedback från läsarna. Jag minns det kom ett vykort från Jokkmokks-Jocke som tackade för en artikel jag skrev i Aftonbladet och en amerikansk svart skådespelerska som spelade med i Color Purple (minns inte hennes namn) som tackade mig för en artikel i A-presstidningarna.
Det hände väl någon mer gång, men väldigt sälaln. Och just i de här två fallen var det ju inte ens läsarna, det var intervjupersonerna som tackade.
Min erfarenhet är att vi i Sverige ofta är rätt snåla med att ge positiv feedback. Då kan vi få höra att vi smörar, gör oss till, ställer oss in eller något i den stilen. Ibland blir det ännu värre kommentarer (brun tunga är väl bland det värsta).
Själv gillar jag att berätta när jag tycker om något. Nuförtiden är det ganska lätt att hitta mejladresser till exempelvis författare, journalister, eller vilka det nu är som gjort mig glad för en stund.
När jag skickar mina tack brukar jag motivera vad det är jag gillar. Ibland får jag en respons, ibland inte. Men jag skriver inte feedbacken för att få, utan för att ge, så varje gång jag får en respons blir jag glatt överraskad (ytterligare en anledning till att bli glad!).
Och med facebook har mina möjligheter att ge spontan feedback ökat enormt och det gillar jag (och där får jag även härlig feedback, skönt ogenerad!).
Nåväl, jag vill verkligen uppmuntra detta.
Häromdagen var det två av ”mina” författare (ett av mina större uppdrag är att vara förslagsredaktör åt Liber, mest böcke rom ledarskap) hade fått ett stort uppslaget reportage i Dagens industri (mittuppslaget!) och jag skickade genast ett mejl till dem med titeln: Supergrattis.
Och då fick jag detta svar, som jag ska spara i den mejlinkorg som jag kallar för ”smicker” (i positiv bemärkelse). Detta svar gladde mig länge!
Tack!
Du är så underbart uppmuntrande.....det är så härligt med personer som du.
Hoppas du har någon som är lika positiv mot dig som du är mot oss - för det är du värd!!

Tack än en gång för allt jobb med boken. Hoppas vi får tillfälle att ses snart igen!

Related

glädje 6355416615236990690

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item