charlottecronquist

I vilket tecken ska ditt 2011 gå?

Nu har 2011 startat. Hur vill du att ditt år ska bli? Det ord som studsar runt i min knopp och i min kropp är tacksamhet. Så tacksam får ...




Nu har 2011 startat.
Hur vill du att ditt år ska bli?
Det ord som studsar runt i min knopp och i min kropp är tacksamhet.
Så tacksam får det bli.

Jag tror att det är bra att ha intentioner, att staka ut en väg, att visa sin önskan, att affirmera det som känns viktigt.
För mig är det också att lyssna inåt och att lita på det jag hör.
Och just nu hör jag alltså hur det ringer tacksamhet från alla håll. Och jag känner mig tacksam över att befinna mig just här, just nu och att min värld är så fylld av underbara människor, att jag är frisk och att jag har mycket spännande som väntar det här året. Och jag känner också tacksamhet mot mig själv, för att jag allt mer vågar lyssna på mig själv. Att jag vågar vara. Och att jag vågar stå för det som är jag.
Så i år ska bli året då jag ska vara uthållig med att skriva i min nyinköpta tacksamhetsbok. Tre saker om dagen ska jag anteckna. Tre saker som jag är tacksam för. Varje dag. Känner jag mig själv rätt kan det vara en svår uppgift – jag menar, att begränsa det till tre…
Ett annat år blev mitt mantra närvaro, ett år var fokus att vörda och vårda min kropp, förra året handlade det mycket om att vara. Och sen blir ju livet så himla mycket mer förstås.
Hur vill du att året ska bli? Vilket ord sätter du på det?
Lycka till, vad du än väljer!
Och välkommen till 2011.
Namaste

Related

tacksamhet 4829139245624867955

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Hej, jag har bestämt mig för att fortsätta på den stig jag började gå på i höstas. Jag mår bra av att gå på min "egen promenad" här i livet. Har bestämt mig för att lyssna på kroppen. Skriver numera i en drömdagbok när jag kommer ihåg vad jag drömt. Mycket ba. Jag är så glad över att jag har en terapeut som verkligen har fått mig att "dra" igång saker och ting. Ha det så bra. Läser ofta din senaste bok som har hjälpt mycket. Varma hälsningar Åsa i Dalarna. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt inlägg , inspirerande =)
    Tacksamhet är en av universums största gåvor absolut..
    orden som kommer från MITT inre som gäller för året, handlar om att förverkliga mina drömmar. och då särskilt drömmen om att bli vän med min kropp och hitta vikten som jag trivs i. den drömmen har jag haft i många år och i år kommer den att förverkligas.
    Lärdomen om min kropp har handlat om så mycket mer än bara övervikt, kroppen har lärt mig om min kärlek till mig själv bla, mycket matnyttiga erfarenheter men nu är jag såå redo att gå vidare =)
    Lycka till med din tacksamhetsbok.
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. drömdagbok intressant, för där får man oftast mycket information som man kan ha nytta av senare har jag märkt..
    hur ofta tänker man inte " vänta , det här har jag drömt"

    SvaraRadera
  4. Det låter som en alldeles underbar dröm att förverkliga. Jag tror självkänsla och en massa andra saker faktiskt börjar med att vi tycker om oss själva som vi är, att vi gillar vår kropp, precis som den är. Ett av mina allra första blogginlägg på den här bloggen handlade om det: http://lustochliv.blogspot.com/2009/06/en-sann-historia.html, läs gärna det, det kanske ger extra inspiration.
    Kram och lycka till du också

    SvaraRadera
  5. Hej Åsa!
    Jag har också en drömdagbok, men just det får jag inte till just nu... och jag tror att det är en jättebra idé. Framförallt är det bra att du hittar det som passar dig. Och jag blir så glad av all positiv feedback jag har fått på boken. Jag har lagt märke till att jag har fått några beställningar under året från Dalarna... och jag gissar att det är du som inspirerar dem. Lite senare i år kommer det en ny upplaga, med lite mer text och några fina illustrationer. Det ser jag fram emot. Kram Charlotte

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item