charlottecronquist

Bejaka din essens.

Vem är du bakom din personlighet, din historia, din prägling, dina värderingar och utan ditt bagage? Som jag ser det finns det en renare d...



Vem är du bakom din personlighet, din historia, din prägling, dina värderingar och utan ditt bagage?
Som jag ser det finns det en renare dimension som jag kallar din essens.
Och det är allt det som egentligen är du. Ditt ljus, din kärlek, din styrka, din medkänsla, din lekfullhet, ditt varande…
Vad skulle hända om du levde mer utifrån din essens än utifrån yttre förväntningar på dig?

Jag är allt mer i kontakt med min essens. Eller för att uttrycka det på ett annat sätt: Jag är allt mer i mig själv. Jag är mer. Jag vilar mer i mig.

Detta är sätt att försöka uttrycka hur essensen kan kännas och det är helt rimligt om du inte greppar vad jag talar om. För essensen är något som ligger bortom tanken, som svårligen låter sig beskrivas och som inte går att se eller ta på.

Essensen är.

Och det är viktigt att vi blir många som verkar utifrån vår essens.
Nu leds världen av människor som styrs av sina personligheter, av en massa yttre ting, där det kan handla om att få bekräftelse, ta revansch, hämnas, synas, att bevisa saker, att göra saker.

Och det är naturligt att det är så.

Men vi är på väg in i en tid, eller snarare vi är redan i en tid, då det behövs mycket essens och att du verkar mer utifrån din essens. Världen behöver din essens! När vi är i vår essens kommer krigen att försvinna, Moder Jord kommer att vördas och vi kommer att se varandra som de gudar och gudinnor vi är.

Andas.

För mig är detta verkligt. Jag upplever allt starkare min essens och hos mig handlar det om att vara i en feminin kraft, att leva min gudinna och låta mig ledas av henne. Jag vet att det kan låta konstigt och främmande och en del av mig tycker också det. (Då är det min intränade personlighet som protesterar och fnyser: Flum).

Jag får allt fler upplevelser där jag är essensen. Det kan handla om allt från att jag känner mig total närvarande till kosmiska orgasmer. Det är som att jag är både Charlotte i Malmö och en oändlig varelse samtidigt.

I meditation kan jag denna upplevelse av att vara makrokosmos och mikrokosmos på en och samma gång. Att liksom vara droppen i havet och samtidigt hela havet på en och samma gång. 

Jag kan känna när jag sitter ner och är närvarande hur det feminina omger mig och kan expandera och att jag ska möta världen utifrån detta.

Att skriva om det här känns både sårbart och spännande. Och jag skriver för att inbjuda fler människor till att söka sig hem till sin essens. Och att våga erkänna den inför sig själv och andra. Och jag tänker att tillsammans kan vi göra stordåd. Riktigt vilka vet jag inte. Jag har just börjat föra en dialog med gudinnan och det första hon sa var: Skriv om mig. Så det är väl det jag gör nu.

Ett uttryck för mitt essentiella jag är de nya kvinnocirklarna jag leder… med gudinnetema. Alexanders och mitt arbete kring att släppa skam och frigöra den sexuella kraften är ett annat uttryck för det. Och det kommer mera. Vad vet jag inte än.
Vilka uttryck tar sig din essens?
Jag vill också passa på att tacka Adina Ståhle. I går gjorde vi en Human Scanning och det var väldigt tydligt att gudinnans tid är nu.

Related

personlighet 7510414131785223051

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item