charlotterudenstam

Fair Valentine Erotikmässa. Vi kommer. Gör du?

Vi kommer att vara med på Fair Valentine Erotikmässa i Karlskrona i påskhelgen. Vi föreläser, säljer böcker och visar Alexanders underb...



Vi kommer att vara med på Fair Valentine Erotikmässa i Karlskrona i påskhelgen.
Vi föreläser, säljer böcker och visar Alexanders underbara vaginakonst!
Välkommen du med!
(Kolla programmet, det finns mycket spännande att se och upptäcka under dessa tre dagar!)

Här är en inspirationstext till dig. Och jag hoppas vi ses där!


Hur vanligt är det att du skäms över din kropp, din lust eller över något annat hos dig? Själv har jag skämts en väldig massa i mitt liv. Och jag har insett hur mycket skammen har begränsat mig.
Det är ett av skälen till att jag i dag arbetar som sexsibilitycoach och leder workshoppar på temat ”Ingen skam i kroppen” tillsammans med min man Alexander Rudenstam.

Vad ska mamma säga? Vad ska barnen säga? Vad ska världen säga? Det är frågor som Alexander och jag ställde oss när vi började arbeta med sex, lust och relationer.

Så småningom kom var och en av oss fram till att det var deras ensak. Rädslan för vad de eventuellt skulle kunna tycka skulle varken hindra min eller Alexanders livskraft från att flöda och att jobba för det vi brinner för: Att människor ska leva hela sin potential och känna hela sin livskraft.

Och då är sexualiteten och lusten viktiga element. Ett liv utan lust och sex, skulle kunna vara som ett liv levt på kryckor. Det är något som fattas. Elden är inte där. Kanske de som väljer bort det kroknar snabbare, liksom grånar. Och vem vill leva ett grått liv, utan vare sig kickar eller sorger?

Inte jag i alla fall. Jag vill känna livet. Jag vill känna passionen. Jag vill våga vara hela jag. Jag vill verkligen vara.

Under många år var jag rädd för min inneboende kraft och för min sexualitet. Kanske var det något fel på mig som gillade sex? Kanske jag inte borde känna en sexuell längtan? Men till slut var det som att något inom mig skrek: Du behöver njuta, Charlotte! Det är du värd och det behöver du.

Parallellt sysslade Alexander länge med vaginakonst som ett ganska hemligt hobbyprojekt. Och han var noga med att bara berätta om det för en liten utvald skara. Han var rädd för människors reaktioner och att bli skambelagd.

I dag är jag så glad att jag hörde den där inre rösten och jag är glad att jag följde utmaningen. När jag började min inre resa i slutet av 1990-talet anade jag inte vilken potential till livsglädje och lust jag hade. Nu vet jag att livet kan ge så oerhört mycket, bara jag tillåter det.

Sedan jag gjorde det här valet har mitt liv varit som en berg- och dalbana. Jag har testat mina gränser, jag har skämts då och då, jag har skakat av rädsla… men jag har också darrat av spänning, av upphetsning och kåthet. Och ju mer jag släpper kontrollen, ju friare jag blir… desto mer passion upplever jag.

Och när Alexander började berätta mer öppet om vaginarts.com, ställde sig faktiskt modellerna på kö. Det var inget han ens hade vågat hoppas på några år tidigare.
Och ett sätt att öka sin frihet är att skämmas mindre och njuta mer. Våga ta skammen med hornen och möt den där rädslan… så kanske den försvinner… Som Alexander och jag har gjort, var och en på sitt sätt.

Och äntligen har vi hittat våra respektive uttryck – och har den fantastiska lyckan att dessutom dela vår passion med varandra.

Tillsammans har vi tittat närmare på alla våra tabun och skamkänslor kring lust och sexualitet. Vi har utbildat oss till kroppsterapeuter och sexsibilitycoacher. Alexander har drivit vaginarts med aktivt och benäget stöd från mig.

Och jag har skrivit boken ”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft”, som dels handlar om min egen resa från skam till lust och dels är guide för alla dem som vill utvecklas på lustområdet. Och jag bloggar dagligen på lustochliv.blogspot.com

Som vi ser det börjar resan mot större lust, mer kåthet, mer passion i livet, med att bli tryggare med sig själv. Alltså, om du vill leva mer passionerat, så måste du börja med att gilla dig själv. När du gör det är det mycket lättare att möta andra med sin passion.

Vi kommer båda till Fair Valentine – och det ska bli jätteroligt att möta folk från Blekinge. Du kommer att få se Alexanders bilder, mina texter, du kan köpa min bok och du kan också lyssna på mig och på oss när vi talar på temat ”Ingen skam i kroppen”.

, ,

Related

www.vaginarts.com 9148131070897461583

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

100%-podden

Leta i den här bloggen

prenumerera

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

Google+ Följare

Facebookgillare

item