charlottecronquist

Skamfrihet och meditation.

Så här såg det ut när Deva Premal och Miten körde samma låt i Spanien. En 23-årig kvinna sitter på vår Släppfika i Stockholm och säger n...


Så här såg det ut när Deva Premal och Miten körde samma låt i Spanien.


En 23-årig kvinna sitter på vår Släppfika i Stockholm och säger något i stil med:
– Den här boken måste ut, du måste marknadsföra den ordentligt, det är så många som behöver läsa den.
Och glad blir jag över att ”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft” när människor i olika åldrar.

Jag har haft en sådan fantastisk helg. Alexander och jag skapade ett rum för skamfrihet, eller kanske ska jag säga expansion, i dagarna tre. Och det är fantastiskt att vara med när deltagare i våra workshoppar kommer i kontakt med större djup i sig själva. När de känner, när de upplever, när de känner energin strömma genom sina kroppar.

Under den här helgen har jag sett alla känsloyttringar från glädje till sorg och jag känner sådan tacksamhet över det. Det är vi som öppnar rummet … och det är deltagarna som skapar det tillsammans med oss. Och jag brukar använda metaforen med att se blomknoppar som öppnas… så var det denna helg också – och jag blir mer och mer medveten om varför jag gör det här jobbet.

Det är som Calle Rehbinder brukar säga: ”It’s a dirty work, but someone has to do it”.
Eftersom rummet är slutet … alltså konfidentiellt… kan jag bara tala om mina egna upplevelser. Och jag kan säga att jag själv känner mig mer fri att vara jag när andra också öppnar… När det kommer glädjetjut… när någon kommer i kontakt med något viktigt. Det är så wow, liksom – och ibland enbart en stilla tacksamhet.



Och i lördags kväll gick vi på en magisk konsert. Deva Premal, Miten och den tibetanske flöjtspelaren Manose.

Vi fick börja med att tillsammans sjunga mantrat OM… så det var alltså en konsertkväll, sångkväll… vad ska jag kalla det? Som vi gjorde tillsammans. Vi skapade rummet och det var så starkt… mäktigt… med mantror som stärker oss, Moder Jord, gemenskap, glädje och kärlek. Det var som att vara med i en tre timmar lång glädjefylld meditation.
Starkaste ögonblicken för mig var när alla män stod upp och sjöng för alla kvinnor, bland annat orden: ”Fly, fly high, let the earth touch the sky”
Det var även väldigt starkt när vi sjöng Gayatri Mantra tillsammans.

Vi har inte tagit sommarlov än.
2 juni har vi heldagsworkshoppen Ingen skam i kroppen i Malmö.
8 juni kvällsevenemang: Den tantriska gudinnan i Malmö (enbart gudinnor)
18 juni heldagsworkshoppen Ingen skam i kroppen i Karlskrona.
21 juni kvällsevenemang: Tantrakväll på Reginavägen (öppet för alla) i Malmö. (Ännu inte på Facebook)
Välkommen.
Anmäl dig via Facebooklänkarna



Related

Miten 8680565637726732647

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item