charlottecronquist

Svenska band främjar sexualiteten. Kul!

Veronica Maggio som slog igenom för några år sedan med 17 år är ute och turnerar. En av hennes låtar heter "Jag kommer..." och du ...

Veronica Maggio som slog igenom för några år sedan med 17 år är ute och turnerar. En av hennes låtar heter "Jag kommer..." och du får ju tolka det som du vill... och nu har hennes förband Lilla Sällskapet också kommit med en låt som ska "främja sexualiteten".
Kul.

Lilla Sällskapets låt heter "Genova" och handlar om ett distansförhållande och längtan. Till Allt om Stockholm säger killarna i bandet, Erik Nordström och Mats Norman:

"Är det här början på en orgasmepidemi i Musiksverige?
– Det hoppas vi verkligen. Det verkar vara en trend i sommar. Eric Amarillos låt ”Om sanningen ska fram” har också ett väldigt explicit tema. Men det är ingen som har tagit upp det här med onani vad jag vet. Det är något skamligt med onani som är kul att driva med. Vi framställer det på ett vackert och romantiskt sätt, säger Erik.
– Det är kul att främja sexualitet, säger Mats.
– Jag har fått intrycket av att kvinnlig onani är extra tabubelagd. Jag tror att det hör ihop med bilden av kvinnan som passiv. Att hon ska vara oskuldsfull sexuellt. Det tycker vi är sämst, säger Erik."








Related

Veronica Maggio 8311151527299578792

Skicka en kommentar Default Comments

  1. haha, va gulligt. Och dom har en poäng. Det eviga hora-madonna-komplexet som retar gallfeber på mig. Eller moderskomplex. Typ "så kan man ju inte göra när man är mamma!". Jag kan hålla med om att vissa saker ska man väl vara försiktig med men det mesta som är gångbart för barnlösa är även gångbart för mödrar.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item