charlottecronquist

Sensuella tavlor av Ewa Pihl

  Jag får se Ewa Pihls bilder. Hon frågar vad jag tycker. Jag ber om att få se fler - och lite text om om dem. Hon vill måla kvinnors ...



 Jag får se Ewa Pihls bilder.
Hon frågar vad jag tycker.
Jag ber om att få se fler - och lite text om om dem.
Hon vill måla kvinnors kroppar och sensualitet i olika åldrar och situationer.
Och visst är de fina... och öppnar för din fantasi.
Vem är kvinnan bakom smycket, bakom gördeln, bakom kjolen?
Släpp fri din fantasi.

Så är berättar Ewa själv:
Sen jag blivit singel funderade jag på hur jag egentligen uppfattar min bild av mig och min sensualitet. Det blir så gärna att jag stänger av den delen när jag inte är i ett fast förhållande.
Jag började tänka på hur vi ser på våra kroppar och sensualitet i olika åldrar och situationer. För vad vi än gör, har för befattning, är för sorts kvinnor,
så är ju detta en så oerhört viktig del av oss för att vi ska känna oss hela och fullständiga.
 
Jag kan tycka att det behövs mer bejakande material att läsa, att se, och att lära oss förstå vår kvinnliga sensualitet. Och min del i detta blir också att vilja skapa vacker, kärleksfull konst för alla kvinnliga åldrar, kroppar och figurer, unga- mitt i livet- medelålders och äldre kvinnor.

 Att få kunna se detta i vardagen som något lockande och lite spännande. Men framför allt att väcka upp den härliga sinnliga sidan av oss, som är alltför lätt att glömma av.
 
Mitt i allt vårt bullbakande, barnaskötande, städande och vardagliga del av livet finns ju vår längtan efter kärlek, gemenskap och lusten i och till livet..

Gensvaret på tavlorna har varit sååå förvånansvär positivt!! det är ju sannerligen olika när man är konstig konstnär..

Jag är ju den gammalmodiga sorten, som gått den långa vägen som gårdamålare porträtt, djur mm och mina egna som blivit mycket kvinnobilder .. Unga kvinnor som är på väg  in i vuxenlivet.. Mina ofödda barn kanske..??!!   

Related

sensuell 1702237242752979894

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Underbara, sensuella tavlor! Finns det något mer sensuellt än mjuka kvinnoformer ...?

    SvaraRadera
  2. Ing-Marie Andersson4 juli 2011 kl. 17:13

    Mycket vackra bilder, sensuella och perfekta såsom jag tror att alla kvinnor vill ha sina figurer och linjer!! Men det finns många modeller av kroppar. Inte lika perfekta, yppiga och midjeslanka såsom dina bilder. Det finns kvinnor som kanske också vill vara sensuella men som inte ser så perfekta ut. Man ser aldrig bilder på sådana kroppar iklädda sensuella underkläder. Varför? Kanske något att reflektera över!

    SvaraRadera
  3. Ing-Marie Andersson, Jag ska ta det med i beräkning i fortsättningen. Jag tyckte att jag gör många olika former. Men det är lite svårt att få med annat. Våra härliga Celluliter, Lovehandles och allehanda Fina magmodeller. För min intention äär att det ska inspireera alla. Men jag ska göra liite mer "lösa" modeller så att vi alla kan känna igen oss....Tack för bra kritik... Tack o kram  Ewa Pihl med både Lovehandles o annat ..hi-hi-hi.. 

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item