charlottecronquist

Wayne Dyers tips till ett bättre liv

Jag har nu lyssnat igenom Wayne Dyers eminenta bok ”Excuses begone” ett par gånger och jag rekommenderar den varmt. I den listar han först...


Jag har nu lyssnat igenom Wayne Dyers eminenta bok ”Excuses begone” ett par gånger och jag rekommenderar den varmt.
I den listar han först alla hinder vi sätter upp för att leva livet som vi vill.
Och sedan går han igenom vad som kan hjälpa oss att verkligen göra det.

Du kanske behöver bli påmind om listan som kan hindra dig från att verkligen leva ditt liv, alltså listan över ursäkter du kan ta till för att ”slippa” ta tag i det… där det kan vara allt från at uppfylla din dröm till att sluta med någon ovana.
1. Det är för svårt.
2. Det är förenat med risker.
3. Det kommer att ta lång tid.
4. Familjen kommer att bli tokig.
5. Jag förtjänar det inte.
6. Det är inte min natur.
7. Jag har inte råd.
8. Ingen kommer att häjlpa mig.
9. Det har inte hänt tidigare.
10. Jag är inte tillräckligt stark.
11. Jag är inte tillräckligt smart.
12. Jag är för gammal eller inte tillräckligt gammal.
13. Reglerna tillåter det inte.
14. Det är för stort.
15. Jag har inte energin.
16. Det är min personliga familjehistoria.
17. Jag är för upptagen.
18. Jag är för rädd.

Dyer menar att du kan ta hjälp av sju saker för att bryta med dina ursäkter och verkligen leva ditt liv.
Och det är (här blir det lite knöligt, för alla begrepp låter sig inte lätt översättas till svenska).
1. Medvetenhet.
2. Alignment – ungefär göra det som krävs, det som finns i linjen för ditt mål.
3. Nu.
4. Kontemplation.
5. Vilja.
6. Passion.
7. Medkänsla.
Och detta kan ju låta enkelt, eller hur svårt som helst. Eller kanske flummigt eller något annat. Du kan ha vilken ursäkt som helst för att ”slippa” leva ditt liv. Du kan säga att alla de sju möjliggörarna är omöjliga för dig, till exempel.
Min idé är att gå igenom de sju vägarna lite översiktligt här på bloggen… och kanske inspirera både dig och mig till att verkligen göra det.










Related

Wayne Dyer 4090640310301790919

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item