charlottecronquist

Yrsel.

Det skakar lite i mitt system. Jag satt vid lunchen i går och plötsligt kändes det som att jag skulle falla framåt. Yrseln var tillbaka....

Det skakar lite i mitt system.

Jag satt vid lunchen i går och plötsligt kändes det som att jag skulle falla framåt.
Yrseln var tillbaka.
Jag insåg att min kropp skrek: Ta lite semester Charlotte.

Jag var jublande glad och samtidigt helt utmattad när jag kom hem från kvinnofestivalen på Mundekulla i söndags kväll. Det hade varit en intensiv helg och jag hade sovit lite på natten mellan lördag och söndag. Tankarna snurrade kring min gudinnemeditation och det faktum att Alexander just nu är utslängd från Facebook (av outgrundliga skäl). Egentligen visste jag ju att jag kan lite på min intuition och att jag nu har gjort många gudinnemeditationer och att det skulle fungera bra. Ändå vaknade jag var femte minut från så där vid tresnåret.

Då var det en välsignelse att vid halvsjutiden hör Camilla Månes trumma och stämma ut i skogen nära Mundekulla. Så underbara och magiska toner att vakna till. Som att vara i en härlig saga och verklighet samtidigt.

Nåväl. Jag kände mig rätt hängig under söndagen. Då och då lade jag mig i den senapsgula soffan i Kreativum. Jag bara tillät tröttheten att finnas där.
Efter att ha suttit i Sandra Hofers bil i glada kvinnors sällskap i drygt tre timmar var det väldigt skönt att komma hem. På altanen serverade Alexander en god gryta och Stella var med och alla var glada.

Och jag var trött.

Så jag lade mig tidigt och sov riktigt gott.

Så i går vid lunchen kom då yrseln tillbaka – och jag känner när jag skriver det här blogginlägget att jag börjar bli illamående och har svårt att titta på skärmen (så snart ska jag sluta). Jag känner igen det från förra hösten då jag var en hårsmån från att gå i väggen.
Så kroppen skriker väl till mig att koppla av ett tag. Så resten av dagen låg jag i olika soffor. Vilade en massa. 

Och försöker att inte stressa upp mig på att vi har en massa på agendan.

Måste bara vila lite först.

Vaknade i vårt gästrum. 
I går var jag känslig för ljud. Klarade inte av ljudet från teven och inte heller Alexanders nattljud… och bonusen av det var att jag vaknade till morgonsol.
Så i dag blir det lite mer ledigt. Hoppas yrseln ger med sig snart. Och jag får återkomma till att rapportera om kvinnofestivalen. Just nu verkar mitt system inte riktigt medge det.

Puss världen!

Related

yrsel 242339954541820768

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Hej Charlotte,

    Kroppen ljuger aldrig, så vila, vila och låt bli alla måsten. Du ska INTE gå in i någon vägg. det är alldeles förfärligt.
    Kram Lena

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item