charlottecronquist

Mina tjänster är klimatsmarta.

I går var jag på Malmömingel.   Och jag fick en plötslig insikt:  Det jag säljer är klimatsmart.  I flera bemärkelser.  Wow, liksom. ...

I går var jag på Malmömingel. 
 Och jag fick en plötslig insikt:
 Det jag säljer är klimatsmart. 
I flera bemärkelser. 
Wow, liksom.


 Malmömingel i går. Det var härligt att se Alexander och de andra representanterna för föreningen Nerv bidra med konstnärlig kompetens till företagare. Så himla bra idé och så många ahan som han uppstå på de korta mötena med konstnärer. 


Och så introducerades Mellanmingel. Och var du på Malmö mingel i går, gå in och registrera dig och fortsätt minglandet där. Då kanske det som var två minuters samtal i går, blir det affärer i morgon eller i en månad. 


Och själv vandrade jag omkring där bland hundratals andra företagare på Swedbank stadion. Tidvis kände jag mig lite eljest, men den mesta tiden kändes det riktigt bra. Nästa gång tror jag att jag ska ha en gudinneklänning på mig… att stå ut kanske kan ge effekt ;) 


Nåväl. 


Så kom den där tanken, från ingenstans kändes det som, men den kom så klar inifrån min egen visdom eller från alltet, eller hur jag nu ska uttrycka det. Att anlita sådana som Alexander och mig är ju så otroligt klimatsmart. 


Dels tar vi hand om det inre klimatet. De som blir coachade av oss, teraperade, samtalade med, cirklade med, går workshoppar eller lyssnar på våra föreläsningar får ju ett bättre inre klimat. 


På kortare eller längre sikt kommer de att känna sig tryggare i sig själva, trivas mer med sig själva och därmed slippa skämmas över stort och smått.


 Klimatsmart indeed! 


Och dessutom bidrar vi till ett bättre yttre klimat. De som anlitar oss för att skapa bättre relationer på jobbet kommer ju att få ett sjystare arbetsklimat, dit folk gillar att gå mer. 


Klimatsmart, självklart! 


Och dessutom kostar våra tjänster väldigt lite miljöresurser. Vi reser så klimatsmart som möjligt. Vi säljer inga fysiska produkter (mer än böcker då) som slukar en massa energi. 


Klimatsmart ur ännu ett perspektiv. 


Ofta har vi så lätt att lägga pengar på prylar eller kläder. ”Måste ha”. Men jag tror att vi lätt glömmer klimataspekten på vårt inhandlande. Att allt faktiskt måste tillverkas och att en del av tillverkningen eller råvarorna förmodligen har skett eller utvunnits på ett sätt som kanske tär på Moder Jord. Alltså vi är så intränade på konsumtion och där kanske det är dags att tänka om. 


Det kanske är tid att börja ägna oss åt våra inre rum i högre grad? Att satsa pengar och energi på att se till så att vi mår riktigt bra? Att inse att lyckan inte sitter i en ny soffa (möjligen om det är en älskad person som råkar befinna sig i den just då). Att lyckan inte kan köpas via en ny bil eller ett par snygga jeans. 


När jag i går på Malmömingel talade om att jag vill bidra till att människor skäms mindre, tar för sig mer av livet, vågar vara dem de är, vågar göra sina egna val (till exempel av yrke), vågar göra det som får det att glittra i ögonen, så var det några som sa: 


Går det att tjäna pengar på det? 


Och ska sanningen fram går det, i alla fall för mig, ganska långsamt att tjäna pengar på det. 
Men det är ju egentligen en paradox. 
För vi behöver må bra. 
Vi behöver vår livskraft. 
Och livet blir ju dessutom så mycket bättre när vi har den där glimten i ögat. 


Det borde ju vara värt hur mycket pengar, resurser och energi som helst. Så snart kommer det att börja flöda runt mig. 
Because I’m worth it. 
Because you are worth it. 


Och för att det gör oss till väldigt mycket klimatsmarta människor som vandrar på Moder Jord, som just nu är ganska sjuk.


Puss världen!

Related

Nerv 1830494552263153266

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Hej Charlotte,
    Jag har försökt komma i kontakt med Alexander angående Uppsala Kärlek och Erotikmässa. Vi ska nu trycka programmet och behöver en beskrivning av er föreläsning så den kommer med i programmet. Vore toppen om nån av er kan kontakta mig snarast möjligt på 070-063 96 98 eller karlek@uppsalaerotik.se. Tack på förhand :)

    SvaraRadera
  2. Än en gång en tänkvärd kommentar Charlotte. Tack.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item