charlottecronquist

Lördagsövning: Gör en romantisk gest

Min son är en romantiker.  Det känns väldigt skönt att kunna skriva det.  Kvinnor som finns nära hans hjärta  kan få omtänksamma, spänn...

Min son är en romantiker. 
Det känns väldigt skönt att kunna skriva det. 
Kvinnor som finns nära hans hjärta 
kan få omtänksamma, spännande 
och romantiska upplevelser. 


Jag minns en gång när Albert tyckte att en av hans kompisar inte ansträngde sig tillräckligt i relation till sin tjej. Albert tyckte att killen var lat och att han inte visade den henne uppskattning och inte gav henne den uppmärksamhet och kärlek som hon förtjänade. 
Så en sent en natt bestämde sig Albert för att föregå med gott exempel. 



Han bestämde sig för att visa att det inte är så svårt att anstränga sig för någon som förtjänar ansträngning. Han började vika origamifåglar.

Han satt uppe halva natten och vek 50 stycken origamifåglar (första försöket med origami någonsin).
Sedan tog han tunnelbanan till flickans hem och placerade ut fåglarna runt hennes port. 

Snacka om romantik! 








Och nu har han gjort det igen. 
När en flicka kom hem från en resa var hennes hall beströdd med rosenblad, som ledde fram till en bukett med röda rosor. 
 I kylen stod en kaka, en kärleksmums med glasyr, ett hjärta och över detta en röd ros. 
Wow, liksom! 


Vad kan du göra för romantisk gest till en vän eller partner? 
Vad skulle kännas som något som både visar din kärlek och att du är beredd att anstränga dig? 


På bilden ser du ett exempel på när Alexander visade sig från sin mest romantiska sida. 
Jag hade kommit i kontakt med min inre prinsessa.
 När jag kom hem hade han gjort en prinsesskrona till mig (och dessutom en väldigt massa mer saker). Då svällde mitt hjärta över av kärlek! 
Säg ja till romantik!

Related

romantik 6805509019237313199

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item