charlotterudenstam

Meditationen berättade om workshoppen.

Vem ger mig informationen, undrar jag ibland. I morgonens meditation hade jag en intention.  Jag ville ha hjälp med att finna en rubr...

Vem ger mig informationen, undrar jag ibland.




I morgonens meditation hade jag en intention. 
Jag ville ha hjälp med att finna en rubrik till en sexsibilitykväll vi ska ha ha i Stockholm den andra december. 
Först är det tyst. 
Och sen börjar det bubbla. 
Det är rätt magiskt att bevittna. 


 Det är som att jag sitter där med min kropp. Jag sitter i mitt gröna rum, den här morgonen med ett täcke om min nakna kropp, eftersom det är lite höstkallt i rummet. 
Tankarna virvlade. 
Jag hade svårt att fokusera. 
Jag lade ena handen på hjärtat och började andas in kärlek, medkänsla och glädje. 
Det skapade ett lugn i mig. 
Eller snarare, tankarna hade svårare att tränga in emellan mig och min meditation. 
Nästa steg var att helt fokusera på min andning. 
Bara lägga märke till hur den fyller och tömmer min kropp. 


Och då var jag plötsligt hemma. 
Så skönt. 


Ibland snurrar det så mycket runt mig att det är svårt att komma till ro…
I dag behövde jag en halvtimme för att komma dit. 
Och så sätter jag en intention. 


I går kväll hade jag lovat Alexander att jag skulle leverera en rubrik till workshoppen nu på morgonen. Jag litade på att den skulle komma, men jag hade ingen aning om vad. 
Båda ville vi göra något lite nytt. 


Att pröva att ha ett annat ord än skam i rubriken.


 Så bubblar det ord, först kommer de liksom lite osorterat och så småningom är det som att de samlar sig i vettiga grupper och jag börjar se en grundmening som känns rätt. 


Efter meditationen gick jag snabbt in till min skrivplats och skrev ner orden ”Vägen till JA!” 
Jag ville inte riskera att tappa bort vad jag fick till mig i meditationen… för vem vet hur bortkollrad jag kan bli av att duscha, äta frukost eller sortera lite tvätt? 
Ibland är det som att insikterna jag får i mina meditationer är flyktiga som drömmar. 
Jag behöver skriva ner åtminstone något ord som håller kvar bilden… 
Flera gånger har jag tänkt: ”Jag kommer att komma ihåg… och så nej, bilden smet sin kos! 


Nu känns det i alla fall skönt att kunna meddela detta: 
 Fredag 2 december kl 18.30-21.30 på Flowering i Stockholm 


Vägen till JA! 
En sexsibilityworkshop där du på ett lekfullt och utmanande sätt lämnar ditt nej bakom dig och möter ditt JA! 


 Är du trött på att känna dig begränsad, trött på vad andra tycker, trött på att skämmas över skitsaker? Längtar du efter att ta ut svängarna, att våga vara du och att möta livet i lust. Då är den här sexsibilitykvällen något för dig. 


 Alexander Rudenstam och Charlotte Rudenstam är sexsibilitycoacher och kroppsterapeuter och leder sedan ett par år de uppskattade workshopparna ”Ingen skam i kroppen”. Charlotte har också skrivit boken ”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft”. Alexander är Sveriges mesta vaginakonstnär, du kan se hans bilder på www.vaginarts.com 


Charlotte och Alexander möter du också på: www.lustochliv.se  och www.encourager.se 
och här på bloggen.


”Du är mer än du tror!” 


Här kan du läsa mer: 
Västerbotttens Folkblad  
Helsingborgs dagblad



Related

workshop 8772685126073434276

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

100%-podden

Leta i den här bloggen

prenumerera

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

Google+ Följare

Facebookgillare

item