charlottecronquist

Välkommen till Evolutionär cirkel

Nu ordnar jag mina första evolutionära cirklar. Det är en av de sakerna jag lärde mig via Barbara Marx Hubbard i min ACE-training (...










Nu ordnar jag mina första evolutionära cirklar.
Det är en av de sakerna jag lärde mig via Barbara Marx Hubbard i min ACE-training (agents for conscious evolution).
Vad kan vi skapa tillsammans i en cirkel? 
Kan vi skapa något som är större än vi som är där?
Det ska bli spännande att se.


Det finns ett institut som heter Vistar och de har arbetat med cirklar i typ 20 år. Tanken med deras cirklar är att det kan uppstå något mer i cirkeln, att vi lockas bidra med vår essens, istället för med vårt ego.
Därför finns det en del regler för cirklarna, som ska göra det lättare för oss som deltar att så att säga lämna egot utanför rummet. Det handlar inte om några konstigheter, utan om några enkla förhållningsregler, som att man inte får ställa frågor och att deltagarna talar en i taget medan cirklarna pågår.


Nu ordnar jag tre gratis cirklar. Vid det första tillfället (och kanske vid något av de andra, lite beroende på deltagare, kommer jag att inleda med att visa Barbara Marx Hubbards film "The story" där hon berättar om hur hon ser på evolutionen och vår roll i den. En väldigt bra utgångspunkt för ett samtal.


Syftet med cirklarna är att vi kan vara med och bidra till skiftet och till Birth 2012 som anordnas av The Shift Network och Barbara Marx Hubbard.  För att människan ska överleva behöver det ske en utveckling av vårt medvetande. Vi behöver vara medvetna om vad vi var och en kan göra tillsammans för att bidra till en evolution av människan – för att vi ska överleva som art. 
I cirkeln kommer vi att känna gemenskap och att vi tillsammans kan skapa något som stödjer både vårt personliga inre växande och bidra till att medvetenheten på planeten ökar. 
Jag har deltagit I Barbara Marx Hubbars ACE-training, för att bli en “agent for conscious evolution” och detta är mitt första konkreta bidrag: 
Att vi träffas två timmar i en cirkel som jag leder enligt Vistarmetoden.




Varmt välkommen:
Lördag 5 november kl 15-17 , 
torsdag 10 november kl 18-20 
eller tisdag 15 november kl 18-20 
Reginavägen 40 i Malmö. 
Anmäl dig till charlotte@lustochliv.se 
eller skicka ett sms 070 322 42 42 


Det kostar inget att delta. 



Related

The Shift Network 6945095853845242801

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item