charlottecronquist

Lördagsövning: Våga se kvinnans sexuella potential

Hur är ditt förhållande till kvinnans sexualitet? Och jag ställer frågan till dig oavsett om du själv vill kallas hon, han eller...



Hur är ditt förhållande till kvinnans sexualitet?
Och jag ställer frågan till dig oavsett om du själv vill kallas hon, han eller hen.
Alltså: Kvinnans sexualitet - hur bejakande är du i förhållande till den?
Och vågar du se vilken potential kvinnans sexualitet har?
I kvinnans sköte startar livet. Det finns något magiskt och mystiskt i det. Det finns ett djup i kvinnan som kanske till och med många kvinnor undgår att känna eller att lägga märke till.
När det kommer till sex upptäcker män ofta djupet med hjälp av penetration. Men det finns så mycket mer att upptäcka, det finns så mycket mer att känna... 
Det är rätt få kvinnor som får orgasm i missionärsställning. Att ha sex så är ganska mycket på mannens villkor. Och väljer kvinnor och män att ha sex enbart på det sättet, så går de miste om en massa möjlig njutning. För kvinnor har en njutningspotential som är rätt fantastiskt.
Och ju mer jag lär mig om kvinnans anatomi... desto större blir mysteriet... alltså, desto mer ser jag möjligheterna till njutning.
Så ta dig tid till att förstå kvinnans möjligheter till njutning - och bejaka dem. Inse att klitoris är ett stort omfattande organ, som kan stimuleras på alla möjliga sätt, som gör det möjligt för en kvinna att känna direktkontakt med något mycket större. Genom att både lära sig en del teoretiskt om anatomi och så träna på en massa olika sätt går det att öka njutningen fantastiskt mycket.
Och jag tror mig också veta att den som bidrar till att en kvinna njuter också kommer att njuta mer... så det är verkligen en vinna-vinna-situation.
Jag ber dig läsa följande artikel som berättar om klitoris... Den är på engelska och delvis rätt teknisk, men gör det ändå.
För dig som tycker det är jobbigt med engelska kan jag säga att kontentan är att klitoris är ett mycket större organ än många tror, att största delen av klitoris finns på insidan av kroppen, att klitoris kan bli erigerad och att kvinnor kan träna sina inre muskler för att få orgasmer... (Fast detta är bara en blek kopia av texten i artikeln). Läs den vet ja! Gör det som din övning.
Så så titta när Betty Dodson, en nestor inom kvinnors sexualitet, visar hur klitoris i själva verket ser ut. Och njut av denna blomma. Så ofta du önskar! (Eller lite mer!)

Related

vinna-vinna 5490109965792770403

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item