charlottecronquist

När du är hemma kan du älska

De senaste dagarna har det kommit till mig en massa om kärlek... kärlek både till mig själv och till andra.. Och i morse när jag m...




De senaste dagarna har det kommit till mig en massa om kärlek... kärlek både till mig själv och till andra..
Och i morse när jag mediterade var det begrepp som kom tillbaka igen och igen: Maison d’être... ett hus att vara i ... och jag insåg att det där huset är jag... och för att kunna älska måste jag vara i mitt hus. VARA i mitt hus, vara i mitt hjärta.
Jag har ju bloggat om Arjuna Ardaghs väg till kvinnans hjärta. Arjuna är ju en otroligt klok, djup insiktsfull man, en man som jobbat med sig själv i decennier och som bara utstrålar kärlek.
När jag skrivit det första blogginlägget fick jag den här frågan från Maria Appelqvist, som jobbar med orgasmiska relationer och verkligen kommer nära det där med kärleken till kvinnan också ”på jobbet”.
Hur i all världen får man män att vilja uppskatta kvinnor, eller snarare förstå att de ska uppskatta kvinnor på det kärleksfulla sätt som Arjuna talar om? Jag menar män i allmänhet och inte enbart de som är 'upplysta' :)
Det är en väldigt bra fråga som Maria ställer. Och jag tror att jag fick ett av svaren i min morgonmeditation: Genom att vara hemma, genom att vara i vårt hus, genom att våga vara... våga acceptera oss som vi själva är... så kan vi också våga älska andra fullt ut.
Den man som är trygg i sig själv och i sin maskulinitet, kan sträcka sig ut och också våga omfamna kvinnan och det feminina. Därmed kan han också omfamna det feminina i sig själv.
Men allra först måste vi komma hem. Till vårt hus. Och jag känner att en bra väg för mig att komma hem är att just meditera... ta emot mig själv och därifrån ta emot världen... älska mannen, älska kvinnan, älska allt det om omger mig.
Så känns svaret på frågan just nu.
I kväll, 25 januari ska jag omge mig av gudinnor - är du kvinna och bor i Malmö är du varmt välkommen.
18.30-21.30.
Mer info om gudinnecirklarna kan du få på Facebook och på Lust och liv.

Känn dig hemma. Känn ditt hus. Var ditt hus. Var du. VAR NU.

Related

orgasm 7757444851943984682

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item