charlottecronquist

Lördagsövning: Ha ett underbart liv!

Just nu är jag med om en spännande resa på Facebook. Vi är en grupp kvinnor, ledda av underbara Anne Solveig Elmberg på Mundekulla , som ...




Just nu är jag med om en spännande resa på Facebook.
Vi är en grupp kvinnor, ledda av underbara Anne Solveig ElmbergMundekulla, som under ett par veckor ska fokusera på det goda i livet.
Och jag tänker... det kan ju du också göra...


Alltså, din lördagsövning kan vara denna:
Ägna tio minuter i dag åt att fokusera på det du älskar, njuter av och uppskattar i ditt liv och känna tacksamhet för det.
Du kan sitta ner en stund och bara tänka på allt det goda du har i ditt liv eller du kan skriva ner det. Om det känns mycket med tio minuter på en gång, så ta två femminutare.

Du kan också välj att låta din dag vara i samma anda. Alltså att du, som jag skulle uttrycka det, är kärlek och agerar utifrån kärlek. Du kan sprida kärlek genom att berätta för andra om hur underbara du tycker att de är. På det sättet är du med och sprider kärlek och världen behöver verkligen en massa kärlek i dag.
Och om du vill kan du fortsätta med detta varje dag under en period.
Tio minuter för kärleken. Vad händer med dej då?
Jag gör detta dagligen nu... och det är spännande... att våga se det som är bra.
För ibland tappar jag bort mig i det som känns mindre bra.

Jag menar... se ljuset i dig och se ljuset i andra.
Välj kärlek.

Tack gudinnekompis Anne för inspirationen.

Related

tacksamhet 8740137045629913308

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item