charlotterudenstam

Den kvinnliga orgasmen: Så ser den ut.

Du som är kvinna och har fått en orgasm vet hur det känns. Du vet vilka delar av din kropp som sveps med i...




Du som är kvinna och har fått en orgasm vet hur det känns.
Du vet vilka delar av din kropp som sveps med i känslan.
I det här klippet kan du se hur orgasmen ser ut i hjärnan.
Och ja, det ser ut som att hjärnan njuter väldigt mycket också.


Några forskare i USA vill ta reda på vad som händer när en kvinna får orgasm, läser jag i Huffington Post.
Så Nan Wise, som både är sexterapeut och en del av forskningsteamet vid Rutgers University ställde upp som försöksperson.
En massa sladdar kopplades till henne för att mäta hjärnans aktiviteter och varannan sekund togs det fotografier av hennes hjärna, vid 80 punkter. Och så fick Nan ägna sig åt solosex medan maskinerna mätte vad som hände i hennes hjärna.
Sedan tog forskarna, ledda av professor Barry Komisaruk, och slog i hop bilderna till en film som visar vad som hände i Nans hjärna när hon fick orgasm - en film som lär vara den första i sitt slag.
Och titta bara på hjärnan och hur den sprakat i alla möj
liga färger... wow, liksom... den skulle kunna användas som ett litet förspel :)
Färgerna du ser på filmen, som går från mörkt röd till ljust gul, representerar mängden syre som används i den delen av hjärnan. Och när orgasmen når sin höjdpunkt blir färgerna som starkast.
Professorn själv funderar på hur man ska kunna använda kunskapen om var i hjärnan vi reagerar på njutning, så kanske den kunskapen kan användas till annat också. Tja, det kanske bara är fantasin som är begränsningen.

Se alltså gärna filmen. Fascineras av den. Och tänk att detta händer när du får orgasm... så du kanske vill göra en längre film, en film med starkare färger... så sätt igång och älska dej själv... solosexa... eller älska med någon... För att du är värd det. För att din hjärna blir så glad av det!


Och jag tänker att Alexanders bilder från Vaginarts också ibland på ett konstnärligt sätt visar vilken njutning vi kvinnor kan känna.


Här är två andra inlägg om vad som krävs för att en kvinna ska få orgasm.



Related

vaginarts.com 2670424848325544923

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Fantastiskt! Nu ser jag vilken sorts kamera jag borde köpa nästa gång...

    SvaraRadera
  2. Jösses ♥

    Glad att jag hittat till din blogg då jag googlade på "att släppa taget":-)
    Vill tipsa dig om en ny bok som kommit ut nu med tanke på ett inlägg jag läste tidigare i din blogg om att falla: "Drunkna inte i dina känslor". Om HSP. Den är så bra!

    Nu ser jag fram mot din nya bok och vill gärna veta hur jag kommer att få tag i den?
    Skulle helst av allt vilja ha den som ljudbok då jag tycker din röst var väldigt behaglig att lyssna på i klippet där du berättar om den.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. charlotterudenstam20 april 2012 11:58

    Å tack för dina tips Ord :)
    Boken håller på att konverteras till e-bok just nu, så du får ge dig till tåls lite med hur den kommer att distribueras. Svaret är att jag just ni inte riktigt vet hur det går till.
    Jag har en idé om att läsa in hela boken...har fått mycket fin feedback på min röst. Men jag måste fixa det själv på något sätt, det är svindyrt att anlita någon för att göra ljudbok. Din feedback ökar min motivation att ta tag i det och lära mig.
    Om du skickar ett mejl till mej charlotte snabela lustochliv.se så ska jag försöka komma ihåg att meddela mig när e-boken går att köpa och hur det går till. Det kommer att ske före 12 maj.
    Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera
  4. charlotterudenstam21 april 2012 11:18

    Det låter väldigt, väldigt dyrt.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

100%-podden

Leta i den här bloggen

prenumerera

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

Google+ Följare

Facebookgillare

item