charlottecronquist

Ett annat sätt att njuta.

Om du är nyfiken på varför löparen har nummer 42, fråga Albert . Ibland har jag så himla bråttom. Jag hinner inte riktigt njuta. Elle...

Om du är nyfiken på varför löparen har nummer 42, fråga Albert.


Ibland har jag så himla bråttom.
Jag hinner inte riktigt njuta.
Eller jag tar mig inte tid.
Inte ens när jag leker.
Som pauslek använder jag för det mesta 
DrawSome, Wordfeud eller Rumble.




Rumble går ut på att var blixtsnabb och skapa ord som ger en massa poäng, så det går bort från det här resonemanget. Med Wordfeud kan man sitta och fundera över möjliga ställen att lägga kluriga ord... fast oftast är jag snabb där också.
Det var till DrawSome jag ville komma.
Min filosofi har varit: Rita snabbt och hoppas att mottagaren fattar.
Så pratade jag med Albert. Han har just skaffat sig en en padda, vilket är ett alldeles ypperligt redaskap för den som ska rita med fingrarna.
Och med den stora skärmen ges möjlighet att göra finare teckningar, med fler detaljer.
Det är här lusten och njutningen kommer in.
Allltså Albert tänker som så att han försöker rita så klurigt som möjligt. Alltså rita länge och väl, lägga in många detaljer, men så vänta till det som ger ledtråd till själva ordet till alldeles på slutet.
Och jag som ska gissa får då lugna ner mig, njuta, och se hur teckningen växer fram. Och jag börjar andas istället för ett hetsa. Och jag inser att detta blir en kort stund att meditera, en kort stund att börja njuta av skapandet, en stund att njuta över hans omtanke... att ge mig en klurig teckning.
Och jag är tacksam för den lektionen.


 

Alberts fängelsebild, till exempel, som han ritade till mig,  började med ett ljusgrått fält och ett mörkare grått fält. Och jag gissade rätt, men det tog sin tid. Visst är straffången fin.



Och så försöker jag göra lite likadant. När jag skulle rita Europa till Alexander började jag med att måla ett svart fält, fyllde på med stjärnor och så den blå planeten. Nu ser du ju att mina skills är inte desamma som sonens. Visserligen har jag en mindre skärm, iPhone, men det förklarar inte allt. Grabben är helt enkelt duktig på att rita.
Så vill du leka med andra genom dina små datorer - passa på att njuta också, vet ja.

Related

rita 699094499314303526

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item