charlottecronquist

Gästinlägg: Wictoria Stjärnögas födelse

En väldigt speciell vän har varit med om något magiskt. Hon har varit med om en inre pånyttfödelse. Ur henne kom det en nya gestalt. ...





En väldigt speciell vän har varit med om något magiskt.
Hon har varit med om en inre pånyttfödelse.
Ur henne kom det en nya gestalt.
Läs den fantastiska berättelsen... och att få ett nytt liv i detta liv.
Det kanske är din tur nästa gång?
Lördag den 25 februari pånyttföddes jag. Värkarna startade vid 11.00 och 12.45 var hon ute. Wictoria Stjärnöga. Jag har längre undrat över att folk byter namn. Vad skall det vara bra för? Nu förstår jag. Eller rättare sagt nu känner jag. För det var det jag gjorde - i hela kroppen - att Wictoria Stjärnöga var född.

Processen dit har varit igång ett bra tag. Nånstans förrförra året kände jag en dragning åt att använda mitt andra namn Wictoria. Jag började med att skriva ett W när jag målade. Jag startade denna bloggen. Jag har gått och fått energicoaching och vid de tillfällena sagt mitt fulla namn - min coach nämnde vid ett tillfälle att namnet Wictoria stack ut energimässigt. Jag hade inte berättat om målningarna och bloggen. Så något speciellt har det varit med namnet Wictoria.

Namnet stjärnöga kom till mig från samma coach när jag fyllde år. För några månader sedan såg hon ett stjärnljus i mina ögon. När jag kom hem den dagen hade jag fått ett bokpaket med posten som jag missat att avboka. När jag öppnade paketet möts jag av ett blått omslag med stjärnor på. 
Jag har en dragning åt stjärnorna, har en känsla av att jag kommer från Plejaderna. Tycker mycket om att sitta under stjärnorna och tanka energi, det är en väldigt speciell känsla.

Häromnatten vaknade jag klarvaken 4.30. Fick en impuls att sätta mig vid datorn. ( På senaste tiden har jag följt dessa impulser och de har alltid gett utdelning. ) På min FB sida ser jag ett inlägg från en Shamandam jag gillar. Det handlar om en ceremoni för " the new moon despacho" för februari. ( hade ingen aning om vad det innebar, det bara kändes så rätt, så jag följde med på denna nattliga resa )

Det handlar om "Sacred Feminine and Sacred Masculine. We ceremonially offer our intentions to bring Sacred Union to heart and mind and plant the seeds of self love so our actions may be informed from our deep knowing and our life may shape itself from the deepest expressions of our heart. "

Whohoo, vilken kraft det var i detta !

Här följer bönen och en länk till en underbar tacksamhetsmeditation för kroppen som jag också gjorde. (jag tolkar despacho som en slags mandala gjort av delar från växt o djurriket )

Thank you,
Thank you,
Thank you,
Great Spirit.
We stand humbly before you
as your sons and daughters
to plant the seeds of self love
under the dark of Mama Killa,
Grandmother Moon.
Teach us the ways of the heart.
Guide our Sacred Masculine and Sacred Feminine
to balance and unity from within.
May the clarity of an awakened mind
merge with the intelligence of our emotional waters
to inform our actions from our deepest knowings.
May we be of fearless service with a tender heart
in this time of walking upon Pachamama.

AHO!




Dagen efter är jag på Gudinnekväll och i meditationen dyker det upp en indiantipi och en örn. Jag får en stor bukett med vit salvia och en stor gammal väl använd gryta. Jag skall rena mig och omgivningarna.

Morgonen därpå är jag på meditationsträff, hela jag är fylld av en energi som jag inte riktigt kan härbärgera, det känns som om jag vibrerar på en ny slags frekvens. Hjärtat slår nästan sönder bröstkorgen på mig. Rörelserna är yviga som på en unghund som inte lärt sig använda sina stora tassar utan brakar in i allt runt omkring. I meditationen kommer en stor kvinnlig drake till oss alla. Draken tar oss med på en färd både ner i moder jord och upp i himlen. Jag följer hennes andning, vi sitter tillsammans i hennes buk, vi är ett med henne. Jag blir drakens käft och jag sprutar eld omkring mig. När jag flugit med henne ett tag landar vi. Jag rullar ihop mig som en liten kattunge i en korg. Regnet strilar över mig, det känns svalkande och skönt. Andningen avtar. Mina hjärtslag saktar ner och bultandet upphör. Jag går ner i ett slags viloläge. Det känns skönt. Jag tänker på sagan om pojken och draken. Pojken som blir vän med draken som brännt ner hela stan. Han kan ju bara inte kontrollera sin eld - än. Precis så känner jag mig - som om jag sitter i en ny kropp som jag inte kan sköta spakarna till - än. 

2 dagar senare är jag ute i naturen i min kolonistuga, jag sitter och kikar på FB i min telefon då jag upptäcker att en vän jag kontaktat tackat ja till att bli min vän, detta utlöser en flod av tårar som väller upp och över i mina ögon, det känns övermäktigt. Jag kan inte hålla emot denna starka känsloflod. Jag låter den svämma över. Jag får stöd av min andliga familj som jag har kontakt med via FB. 

Jag sluter mina ögon, känner hennes andning, andas iiiin med henne, andas uuuut med henne. Det är nu jag skall lära mig bemästra hennes kraft. Andas iiiiiin med henne. Andas uuuuut med henne. De andra flyger bredvid mig och likt barnmorskor säger dom till mig att fokusera på andningen. Andas iiiiin med henne. Andas uuuuuutmed henne.
Jag följer värkarna som kommer och går. Puh. Andas med. In och ut. Vinden är min mor. 

Så plötsligt blir allt kavlugnt, värkarna upphör liksom tårarna. Jag fyller mig med varmt härligt solljus från hjässan och ner i hela kroppen. Då stiger hon fram likt en prinsessa ur drakens boning. Wictoria Stjärnljus -Hon är i hela mig, jag är fylld av styrka som inte med ord kan beskrivas. Nu förstår jag ! Det gamla skall raseras och det nya träda fram.

Related

Wictoria Stjärnöga 6231747809957652743

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item