charlottecronquist

Göran Adlén: Älskar du dina kritiker?

Jag lyssnar på Göran Adlén ibland. Ofta säger han saker som känns... rätt.  Han vänder och vrider på det som sker ... och får mig at...





Jag lyssnar på Göran Adlén ibland.
Ofta säger han saker som känns... rätt. 
Han vänder och vrider på det som sker
... och får mig att tänka... och ibland att tänka om. 
Det gillar jag.
Som detta med att älska sina kritiker.




Detta skrev han på morgonen på Facebook:

"En liten tanke: Har du tänkt på att i samma stund du gör någonting så får du kritiker. 
Ibland till och med fiender. 
Du får synpunkter på att du skulle gjort på ett annat sätt, 
vid en annan tidpunkt och att du kanske skulle ha låtit bli att göra det. 
Du känner igen gruppen kritiker på långt håll för de syns och hörs hela tiden. 
Personer som själva inte gör något, eller åtminstone väldigt lite, 
utan istället recenserar vad andra gör och säger. 
Men låt inte kritikerna stoppa dig. 
Gör istället det du vill, det du tycker är rätt och bry dig inte om 
att du får lite kritik på köpet. 
Börja älska dina kritiker! 
Ta det som en komplimang när du blir kritiserad, 
och är du lite elakt lagd själv ska du tänka på 
vad Brendan Behan sa; 
Kritiker är som eunucker i ett harem. 
De vet hur det går till, de ser det varenda dag, men de kan inte själva”
Men säg det inte till dina kritiker, 
för då blir du ju likadan själv och det vill du väl ändå inte vara?"


Eller hur?

Och så tänkte jag... jag tar med ett videoklipp med Göran Adlén - och jag får naturligtvits ett som är klockrent... en guide till hur du kommunicerar när bruset är så öronbedövande som nu. 
Så ta fem minuter, lyssna och fundera på om det är något du behöver förändra får att nå fram.

Tack för inspirationen!

Related

trend 6243344485024628028

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Kom som handen i handsken. Passade bra ihop med mitt inlägg om att vara sig själv oavsett vad andra tycker och göra det jag är kallad att göra. www.sjalaglad.nu
    Kram Marie

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item