charlottecronquist

Några saker det är bra att släppa taget om.

Jag tror att en av mina största utmaningar är att våga släppa taget om saker. Det finns ju paradoxalt nog en trygghet i att hålla fast vd...




Jag tror att en av mina största utmaningar är att våga släppa taget om saker.
Det finns ju paradoxalt nog en trygghet i att hålla fast vdi det jag är van vid.
Samtidigt vet jag med mig att det magiska händer när jag vågar pröva något nytt.
Alldeles nyss blev jag påmind om det.


För att må riktigt bra, för att våga känna lycka och glädje, så handlar det inte så mycket om att göra något särskilt. Det handlar inte om att försöka bli bättre eller perfekt.
Jag inser att det egentligen är tvärtom.
Att skala av.
Skala av.
Skala av.
Och när jag mår dåligt så är det för att det är något jag håller fast vid. Och det kan vara allt från eländiga minnen till åsikter om andra.
Tänk om jag bara kunde släppa det, låta det segla i väg. Då kanske jag skulle slippa falla så ofta?
Jag läste just en lista som talar om femton saker man bör släppa taget om för att bli lycklig på djupet. Och jag håller med om dem allihopa.
Utmaningen för mig är … att det är lättare sagt än gjort...
Alltså, allt är väl  egentligen bara en tanke bort...
Och ändå.

Läs igenom listan - jag tror jag kommer att återkomma till den - och bara se vad meningarna väcker hos dig. Vilka känslor sätter de igång? Är det olika känslor för olika saker?

Så här är receptet från Purpose Fairy.

1. Släpp behovet av att alltid ha rätt.
2. Släpp behovet av att ha kontroll.
3. Sluta skylla på andra.
4. Sluta säga negativa saker till dig själv.
5. Sluta ha begränsande tankar.
6. Sluta klaga.
7. Sluta kritisera andra.
8. Släpp behovet av att imponera på andra.
9. Släpp ditt motstånd till förändringar.
10. Släpp viljan att sätta etiketter på saker och ting.
11. Släpp dina rädslor.
12. Släpp dina ursäkter.
13. Släpp det förflutna.
14. Släpp det håller fast vid, dina bindningar till andra.
15. Släpp att leva ditt liv efter vad du tror att andra förväntar sig av dig.





Här är en variant på det där med att släppa taget:

Related

släppa taget 183075210309319773

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item