charlottecronquist

Tvivla på tvivlet

Jag har börjat twittra. Det är som att gå in i en mer haiku- inspirerad värld.  Sms-kort.  Och en väldig massa länkar. Så jag har bör...

Jag har börjat twittra.
Det är som att gå in i en mer haiku- inspirerad värld. 
Sms-kort. 
Och en väldig massa länkar.


Så jag har börjat röra mig ytterst lite i den världen. Tittar lite storögt. Fundear på hur jag kan använda detta fönster mot världen.
Än vet jag inte riktigt.
Jag snubblar mig fram.
En guldgruva har jag upptäckt, nämligen citaten.
Så jag skickar vidare citat som slår an något hos mej.
Det allra senaste var Deepak Chopras: Tvivla på tvivlet.
Jag menar, stanna till en liten stund och blunda och ta in de tre orden: tvivla på tvivlet.
För hur ofta är det inte jag gör precis tvärtom? Jag litar ofta på tvivlet. Jsg lyssnar ofta till tvivlet? Jag låter mig för ofta förföras av tvivlet?
Men är det jag eller tvivlet som ska styra mitt liv?
Nu ska jag börja tvivla på tvivlet.




För övrigt testar jag att blogga från ifånen. Premiär.
Här är jag med och firar Linda Gyllenborgs födelsedag, tidigare.

Related

twitter 8401438182199308480

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Gud sa till mig en gång att en enda fråga behövde vi ställa oss, den innehöll svaren på alla andra frågor. "Vad får dig att tvivla?"
    Love <3

    SvaraRadera
  2. Den ska jag verkligen ta till mig; tvivla på tvivlet.
    Mkt bra.

    SvaraRadera
  3. charlotterudenstam15 april 2012 kl. 13:36

    Jag ska meditera en massa över det där. Jag inser att jag behöver det! Kram

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item