charlottecronquist

Alexander: Det är väl så här de piratkopierar musik till cd?

Vi har en liten verkstad hemma. En cd-verkstad. Tillsammans med Alexander satsar jag på att skicka 100% Charlotte till journalister och a...




Vi har en liten verkstad hemma.
En cd-verkstad.
Tillsammans med Alexander satsar jag på att skicka 100% Charlotte till journalister och andra spridare.
En hel del knåp på vägen.

(Och Alexander kände sig lite som en kines som piratkopierar musik till cd...)

Jag får idén: Jag ska tillverka 100 cd-skivor och sprida om 100% Charlotte. Det låter ju helt logiskt.
Alexander, som tänker webb och användarvänlighet tänker ett steg till: Göra smarta cd-skivor.
Så han ber mig göra en html-sida, som en webbsida, som bara finns på cd:n. Så jag gör mitt livs första interna webbsida. Om 100% Charlotte. Och på den lägger jag e-boken och ljudboken, en massa länkar, Youtube-klipp, länkar till artiklar och intervjuer och bilder.

Det ser riktigt fint ut.

Sedan trillar frågorna fram:

Vilka personer ska få  den här skivan? 
Vilka är personerna som kan tänkas känna: 
Åh, jag vill också bidra till fler 100%-are? 
Vilka personer har sjysta nätverk? 
Vilka vill vara med i en 100%-rörelse?

Det är lite svårt för mig att veta vilka de rätta fiskarna är. 

Jag försöker tänka utanför lådan. Långt utanför lådan. På listan finns självklart journalister i traditionella medier. Men det finns kanske en massa andra bra noder. 
Kanske en trendspanare? 
Kanske ett gäng bloggare? 
Kanske någon feminist? 
Någon världsräddare? 
Någon företagsledaer? 
Någon säljare? 
Någon talarförmedlare? 
Någon smågalning? 
Någon forskare?
Någon tyckare?
Någon bara helt underbar person som tycker att inre ledarskap verkar... spännande, kul, viktigt eller tillräckligt nördigt för att uppmärksamma.

Min lista är långt ifrån fylld. 

Jag tar gärna emot tips. 
Jag kan säga så mycket som att jag i de första vadderade kuverten har hunnit med kategori blogg, trend, förmedlare, journalist, redaktör...och det kan ju faktiskt bli fler i samma kategori.

Vem tror ni vill stödja mig i min rörelse? 

Tipsa mig gärna om namn. 
Antingen här direkt på bloggen eller i mejl till charlotte snabela lustochliv.se

100% Charlotte är just nu en bok. Men det är också en attityd till livet. Det handlar om inre ledarskap. Att acceptera sig själv inifrån och ut - helt och fullt. Och även acceptera sina skuggsidor. För jag är övertygad om att vi kom till världen för att vara 100%. Att vi har en uppgift att fylla, som inte handlar om yta eller om vad andra ska tycka... utan om något helt annat. Jag kallar det för kärlek.
Så mitt första steg är att sprida ord om kärlek.
I nästa steg vill jag tala om kärlek. På scenen, i en radiostudio, i en tevesoffa, med gudinnor, med en soulsister, med dig. Eller på andra ställen.
Och om lite kommer många att vara med i 100%-rörelsen. Och jag behöver hjälp.
Jag ber om hjälp.


I en meditation i veckan fick jag en bild av ett snöklätt landskap. Det dolde sig många hinder under snön. Framför mig fanns en kraftfull plogbil. Plogbilen svepte undan snön, svepte undan hindren och banade väg för mig. Så att jag kunde gå lugnt där bakom och göra min grej. Det kändes så bra. Jag längtar efter plogbilen. Vem vill vara min plogbil? För ibland är det tungt att göra alla stegen själb (och ibland med en hjälpande hand från Alexander). Alltså att skapa, marknadsföra, tillverka.... att vara ett allt-i-ett-företag. Lite mycket blir det ibland. Särskilt som jag i dag ägnar mesta delen av själva arbetstiden åt andras ord.



Någon hör mig, det vet jag. För i dag ska jag på en workshop med Jeff Malone som heter Heal your heart. Och det kan jag behöva. En dag bara för mig själv. Då jag går in i 100% Charlotte och in i mitt hjärta och för en stund stannar upp med att stoppa cd-skivor i bruna kuvert.

Hänge dig! Kanske du rent av är euforisk i dag? Grattis Loreen - en av många 100%-are att inspireras av!

Related

YouTube 921257019993626524

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item