charlottecronquist

Gästinlägg Charlotte Sander: Våga prata om sex!

Charlotte Sander är relationsexpert som talar regelbundet om relationer i radio P4 Sörmland. Så här skriver hon om sig själv på sin e...




Charlotte Sander är relationsexpert som talar regelbundet om relationer i radio P4 Sörmland.
Så här skriver hon om sig själv på sin egen blogg:



Jag är en resultatinrikCharlotte Sandertad relationsexpert vars fokus ligger på varje individs utveckling men även företags utveckling och växande.
Jag tror att ett företags framgång ligger i människors växande och ansvarstagande, vi är alla länkar till något större och bättre.
Tillsammans kan vi göra ALLT!
Ensam är INTE stark men i vårt samhälle idag är det tyvärr så att ensam många gånger måste vara stark! Jag gillar inte det!
Min tro kommer att gå som en röd tråd genom min blogg, jag kommer att delge bibelord eller andra citat som fastnat i mig.
Så det är med glädje jag släpper fri Charlotte Sander, som vågar tala om förhållande till sexualitet i frikyrkan. Välkommen Charlotte


Tack för gott samarbete vid vårt senaste samlag!

Ja, så stod det på ett kort som jag gett min pojkvän när jag var 15 år.
Kortet hade jag fått av en kompis vars kille tryckte upp fräcka visitkort.
Jag hade fått ett av dessa och skrivit bredvid bilden av ett älskande par:
– Tack älskling!
Kortet stoppade min pojkvän i byxfickan och eftersom han bodde hemma och hans mamma skötte tvätten….. ja, ni förstår.
Hon fiskade upp visitkortet och frågade naturligtvis om det stämde.

Jag kände mig inte bara heldum för att jag gett honom kortet utan ännu dummare eftersom vi inte haft sex!
För mig som är uppvuxen inom frikyrkan (pingst) så är/var sex ett laddat ämne. Jag skriver här för jag anser fortfarande att det är så mycket hysch-hysch kring detta ämne och så mycket som pågår bakom kulisserna. Präster/pastorer som har förhållande bakom sina fruars ryggar eller präster/pastorer som utnyttjar unga pojkar (listan kan göras lång)….. jag undrar allvarligt vad det beror på att kyrkan hela tiden fallerar i just frågan kring sex?
Varför har till exempel fokus legat så hårt på att döma ut homosexuella?
Vilka eller vem skadar dom?
Två personer älskar varandra och finner varandra….. som jag brukar säga: 
Jag har ingenting med att göra vad som pågår i andra människors sovrum, 
jag har fullt upp i mitt eget ! Märk väl, människors, inte heterosexuella eller homo/bisexuella.
Dom enda som skadar någon i detta fall är personerna som systematiskt utesluter, 
mobbar och till och med misshandlar dessa ”älskande människor”!
Kan det vara så att andlighet kontra sexualitet är varandras motsatser 
och inom kyrkan är oförenliga? 
Och därför blir det också så hemligt och så sjukt?

Jag tror att om vi hade fokus på korset, Jesus alltså ,så skulle vi inte tänka så mycket religion utan koncentrera oss på att leva i frid och glädjen över att få vara här, tillsammans, i nåd!

Kram från mig,
Charlotte Sander

Related

tro 4969369596211463220

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item