charlottecronquist

Mycket radio för min del just nu. Lyssna gärna.

Om en liten stund kliver jag in i radiostudion för att tala författarskap med Marie Ek Lipanovska och temat är min bok “Ingen skam i kro...




Om en liten stund kliver jag in i radiostudion för att tala författarskap med Marie Ek Lipanovska och temat är min bok “Ingen skam i kroppen - frigör din sexuella kraft”.
Redan på måndag är jag i etern igen. Då i Sveriges Radio P1:s Tendens där jag talar om att leva passionerat.
Och tidigare i veckan talade jag om att vara förebild.

Det är så roligt att vara en del i ett superkreativt gäng. Och bland människor där tankarna också blir till handling. Snabbt.
Marie Ek Lipanovska är fenomental på det. För någon månad sedan beslutade hon sig för att börja sända radio på nätet. Hon anslöt sig till amerikanska Bloggtalk radio och har hunnit skapa fyra programserier sedan dess.
Varannan lördag morgon sänder hon “The soulmate story” tillsammans med Anders Vigre.
Varje tisdag lunch sänder Soul sisters. Senast talade alltså Marie och jag om att vara förebilder.
Varje fredag förmiddag läser Marie ur sn opublicerade bok “För Guds skull”, där hon berättar om sina samtal med gud, som ägde rum för tre år sedan (i alla fall så långt hon har kommit än i sitt uppläsande och reflekterande).
Varannan lördag morgon blir det alltså Fika med en författare, där jag är först ut. Idén fick hon typ i förrgår!



Och i samma veve blir jag alltså uppringd av Lars Mogensen, en av mina favoritprogramledare i Sveriges Radio som undrar om jag vill medverka i Tendens och prata Passion. Och så klart var det ett YESSSS! Från hela mitt hjärta som svar.
Det känns så roligt det här. Att låta rösten höras. Att förmedla budskap. Att våga.

(Och jag minns när jag tyckte det var jättejobbigt att höra min egen röst inspelad. Som jag har fått träna på att lyssna på mig själv för att komma över den spärren.)

Det senaste halvåret, eller något mer, har jag själv börjat använda Yotube för att göra små filmer och jag har läst in hela boken “100% Charlotte” och för mig som mest är van vid att handskas med de skrivna orden är det riktigt roligt att också prata fritt i etern.

Så jag är uppriktigt nyfiken på det samtal som Marie och jag kommer att ha om en liten stund. Allt vi har är en rubrik och en tillit till att det kommer att flöda.

Välkommen att lyssna.

Related

världen 4988804136164451220

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Du är alldeles underbar! <3
     

    SvaraRadera
  2. Margaretha Elfström Södergren11 juni 2012 kl. 09:17

    Mycket, mycket bra! Gratulerar till alla dina framsteg!
    Margaretha E-S

    SvaraRadera
  3. charlotterudenstam11 juni 2012 kl. 09:58

    Tack Margaretha! Stor kram till dig <3

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item