charlottecronquist

Små glädjeämnen.

Jag vaknar kl 04 av en riktigt rälig mardröm. Och sedan dess är jag vaken. Det skulle ju kunna låta som en hemsk morgon. Men jag är någon ...



Jag vaknar kl 04 av en riktigt rälig mardröm.
Och sedan dess är jag vaken.
Det skulle ju kunna låta som en hemsk morgon.
Men jag är någon annanstans.
Den här morgonen känns det viktigt att lägga märke till glädjeämnen.

Alltså vad gör en normal människa som vaknar tidigt av en mardröm? Försöker somna om, tänker jag. Det försökte jag. Gick inte. I stället tecknade jag ner allt jag mindes om drömmen - som handlade om hur ondska infiltrerar och hur människor låter sig luras, för att de inte vågar se det onda (kortversionen). Den sitter kvar lite än, faktiskt.
Det gick alltså inte att somna om. Jag låg där i sängen och lyssnade på makens morgonljud, jag kollade Facebook, svarade på Wordfeud, spelade något spel. Men så till slut så gick jag upp. Jag började arbeta före 06 på morgonen och det kändes... faktiskt riktigt skönt.

Några saker att vara glad över.

1). Vi har fått fler anmälda till vår sommarskola - som officiellt börjar i dag, men som det är möjligt att hoppa på senare. Den heter Nära relationen och i första modulen, som vi spelade in i går, talar vi mycket om vad du själv konkret kan göra för att få en bättre relation till dig själv. En liten hint är att en sak du kan göra är att sluta bry dig så mycket om vad andra tycker om dig och dina handlingar.
2). Jag satt och finputsade på reflektionsfrågor och övningar till den första modulen - och det känns som att deltagarna får spännande frågor att fundera på. Och varje gång jag skriver en övning... så blir det lite som att göra den själv, en gång till. Det gjorde mig glad.
3). Jag kollade mejlen och hade fått in en ny bokbeställning. Just nu säljer Ingen skam i kroppen bra och det får gärna fortsätta flöda länge än. Längtar efter att också 100% Charlotte ska hitta sin publik.
4). Jag skrev lite fakturor och det kändes bra.
5) Jag spelade in ett litet Youtubeklipp. Det kändes bra.
6). Jag lyssnade på Marie Ek Lipanovskas sommarmorgon med ett kolapapper och får möjlighet att hålla tummarna för att hon ska få ett sommarjobb.
7.) Jag kan sitta här och längta efter dagens kopp kaffe... det kommer att bli riktigt gott.
8.) Och dessutom har jag en hel dag med en massa spännande möten framför mig. Två böcker som nästan är klara, ett manus som jag ska börja läsa, ett författarmöte och en coachning... och räcker tiden till ska jag dessutom yoga ikväll. Vilket härligt liv jag har.
9.) Har också sett att det är fler som har anmält sig till onsdagskvällens gudinnecirkel: Den kärleksfulla gudinnan.

En bra start på veckan, med andra ord!

Related

livet 8592786764815660835

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag har känt mig missmodig hela dan. Kanske är det regnet. Eller så är det bara en sån dag...
    Kära Hälsningar Grodtanten

    SvaraRadera
  2. charlotterudenstam28 juni 2012 kl. 09:25

    Ibland är dagarna sådana... och kanske regnet kan bidra till det... fast ibland kan det till och med vara lite skönt att känna sig missmodig, tänker jag.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item