charlottecronquist

Camilla Lebert Hirvi: Därför blev jag digital nomad

Vad vill jag få ut av livet? Vad har jag att bidra med? Det är de två nyckelmeningar som Camilla Lebert Hirvi menar att vi var och en behö...



Vad vill jag få ut av livet?
Vad har jag att bidra med?
Det är de två nyckelmeningar som Camilla Lebert Hirvi menar att vi var och en behöver ställa oss för att


 



I går morse var min kompis Camilla Lebert Hirvi med i TV4 morgon och talade om sitt liv som digital nomad. 
Så härligt att höra henne. 
Så grundad. 
Så klok. 
Så närvarande. 
Och vilken strålande idé, att som digital nomad hjälpa andra att designa sina liv till att bli vad de önskar.

Camilla och hennes familj sålde allt de hade och flyttade till Thailand för tretton år sedan. I dag bor hon med man och son på Rhodos. Hur länge vet hon inte. Så länge det passar. Det är livet nu som är viktigt och inga femårsplaner.


Jag hade själv förmånen att träffa henne i våras, när jag tillsammans med Agneta Geijer ledde en skrivarworkshop på Rhodos hemma hos Camilla. Då höll hon precis på att skapa sin nya digitala plattform - Peel it of - som du kan finna här.


För hon visste ju att hennes livsval kan fungera som inspiration för andra, som inte är riktigt nöjda med sina liv.


– Man kan säga att jag levde i en falsk nöjdhet länge, berättar Camilla i TV4.
Men under den, under det ständiga stressandet, görandet, fixandet, så fann hon och de sina en längtan, som jag skulle definiera som en längtan efter själva livet. Och för att hitta de valde de att packa varsin ryggsäck och köpa enkelbiljett till Thailand.
När Camilla nu reflekterar över detta säger hon att det är två viktiga frågor vi behöver ställa oss:
Vad vill jag ha ut av livet?
Vad har jag att bidra med?

Så ställ dem till dig själv. Och vänta in svaret. Eller få hjälp av sådana som Camilla. Eller mig.

Related

världen 3015757678400906224

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item