charlottecronquist

Möt Charlotte i Malmö: Cirklar för kvinnor

När jag ska beskriva mig själv kan jag säga väldigt mycket. Men bland det allra första jag säger är: Jag är kvinna. I dag är jag stolt ...




När jag ska beskriva mig själv kan jag säga väldigt mycket.
Men bland det allra första jag säger är: Jag är kvinna.
I dag är jag stolt över att vara kvinna.
Jag trivs i min kvinnokropp.
Och jag vill skapa rum där fler kvinnor känner att det är sjyst att vara i sina kroppar.
Så har du lätt att ta dig till Malmö är du välkommen.




Jag har haft svårt för det där med att vara kvinna. Pojkflickan blev en rätt tuff ung vuxen. Jag gillade killar mer än tjejer, tyckte tjejer var rätt töntiga... men egentligen var det nog min inre flicka, min inre kvinna som jag inte kände mig bekväm med.

Och nu, i mogen ålder, älskar jag äntligen min kvinna. Det finns stunder då jag känner mig ltie sorgsen över att det skulle dröja så länge - men bättre sent än aldrig. Och denna långsamhet hos mig och min rädsla för kvinnor har gjort att jag har stor förståelse för och medkänsla med systrar som också tvekar för att gå in i kvinnorum och som inte riktigt är sams med kvinnan i sig själv.


De senaste åren har jag varje vecka tillbringat några timmar i kvinnorum. I dem har jag lyssnat, samtalat, mediterat, dansat, skrattat, gråtit, känt mig stor och liten, känt mig sårbar och fantastisk och jag har tillåtit att bli sedd som jag är. Nakna Charlotte. Det är i de rummen som en del av min feminina styrka har växt. Mina systrar har bidragit till att jag vågat skriva och ge ut 100% Charlotte. De har sagt: Ja, du kan! Och jag har vågat tro dem.


Tre terminer har jag haft gudinnecirklar nu och jag fortsätter en fjärde termin. Det är förtroliga cirklar där kvinnorna, genom vägledda meditationer, kommer i kontakt med djupare aspekter av sig själva och där också ömsint och respektfull beröring är en viktig del.


I höst tar jag ännu ett steg och erbjuder kvinnokvällar. En av mina roller är ju sexsibilitycoachens och denna höst känns det viktigt att skapa ett rum där kvinnor i en sluten och nära grupp får närma sig ämnena sexualitet och relationer. För att det är en viktig del av livet. För att sexualiteten är en viktig del av livskraften. För att jag vill bidra till att kvinnor lever mer passionerade liv. Kvinnokvällarna kommer både att ge möjlighet att landa, hemma i sig själv, i sin femininitet, men också att dela saker från hjärtat om sex och relationer och göra olika övningar som gör kvinnorna tryggare i sina kroppar och med sin sexualitet.


I alla mina cirklar skapas ett heligt rum. Och med det menar jag att det som sker i gruppen är till enbart för gruppen. Allt som sägs och görs är konfidentiellt. Här är det möjligt att öppna sina hjärtan och bli emottagen. Vi behöver mer systerskap och den feminina kraften behövs i dag, mer än någonsin tror jag. Och mina kvinnorum, mina onsdagar, blir ett av mina viktiga bidrag.
Allt sker onsdagskvällar och du kan läsa mer på min hemsida.
Gudinnecirklarna börjar med en öppen kväll onsdag 5 september.
Kvinnokvällarna kommer att vara en sluten grupp från början - för att du ska kunna känna dig riktigt trygg i det rummet. Start 12 september - och sammanlagt sju träffar.
Jag tar emot max åtta kvinnor i varje grupp - och det är självklart möjligt att välja båda - då kommer du förmodligen att kunna läka många sår inom dig.

Varmt välkommen
Charlotte

Related

världen 8037774338541488574

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item