charlottecronquist

Sexualitet: Ta dig tid för en (längre) stunds solosex

Du äger din sexualitet. Det är din kåthet du känner, din lust, din längtan, din lava. Ingen annans. Det som händer i dig skapas inte av nå...



Du äger din sexualitet.
Det är din kåthet du känner, din lust, din längtan, din lava.
Ingen annans.
Det som händer i dig skapas inte av någon annan. Det skapas i dig.
Så ingen gör dig kåt... det är du som i sällskap med dig själv, en eller flera andra blir kåt.
Detta är inte en ordlek. Det är viktigt.


Det är så lätt att lägga ansvaret på allt möjligt på andra. Andra som gör mig ledsen, andra som gör mig glad, andra som gör mig kåt, andra som tänder av mig, andra som...
Men den bilden stämmer inte. Allt detta sker i dig. Det är medvetna eller omedvetna val som sker i dig. Och jag tror det börjar bli dags att hämta hem det.


Kåtheten i dig, lusten i dig, 

den ström av lava som kommer ur dig, 
den livskraft som är du - och som kan förstärkas, 
eller kännas mer när du också känner din sexuella kraft, din sexuella energi.

Det är så lätt att skylla bristande sexlust på någon annan eller något annat. 

Att tycka att någon anna borde göra något för oss för att väcka elden i oss. 
Men varför inte väcka den själv? Och träna mer på det. 
Att känna att du är en sexuell varelse. 

Så ta och solosexa en stund i dag. 

Gärna en längre stund än du brukar. 

Ta en stund för att bejaka sexualiteten i dig, 
som inte i första hand handlar om att spruta eller få orgasm
Utan mer om att känna det sexuella flödet i dig. 
Tillåt dig att vara nyfiken på dig själv, smeka dig på ett sätt 
som du inte gjort tidigare, uppleva sensualiteten i din egen hud, 
upptäcka nya erogena platser. 
Kanske upptäcka ny slags beröring. 
Kan du känna din sexuella energi när du torkar dig efter duschen, 
när du smörjer in kroppen, när då låter en kall gaffel röra vid din hud, 
eller när du drar med en isbit över magen? 
Hur känns det att långsamt dra ett sidentyg över könet 
eller att känna ett sting mot rumpan? 
Vilka sensationer gillar din kropp? 
När vaknar lusten i dig? 
Vad behöver du?

Åh, jag vill uppmuntra dig till att utforska ditt eget territorium och att göra det mer. 

Gör solosexet till en konstform - så ökar du också förutsättningarna för njutning tillsammans med andra.
Njut med dig själv... för dig har du alltid tillgång till... och du är värd att känna den sexuella pulsen i dig... Livet är till för att avnjutas och för att känna en väldig massa glädje.


Och vill du komma mer i kontakt med dig själv, är sexsibility ett bra alternativ. Kom och prova på i Malmö 2 november, vetja. En helt påklädd historia... där det mest handlar om att du ska börja bejaka dig själv och se vad som händer då.

Bonus:
Livsbejakande dikt av Maria Emanuelz


När jag dansar naken önskar jag att du öppnar fönstret
istället för dra ner persiennerna

Jag har skrotat skammen

Är det fult att vara kåt som kvinna

Åhhhhhhhhh jag är så sjukt kåt
Jag vibrerar av kåthet
Kåt
Kåt
Kåt
På livet
På mig själv
På tacksamheten
På kuddarna
På kaffet

Barnen leker där uppe
Jag ligger nere och får orgasm på livet

Puls puls puls

Den totala kärleken
Den totala tilliten
Var kom den ifrån
Mig



Related

sexualitet 6210074410651077667

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item