charlottecronquist

I dag startar ett nytt äventyr. Sexsibilityutbildningen.

Om några timmar styr bilen mot Mangalam, som ligger utanför Varberg. Där kommer vi, 22 personer, att tillbringa helgen för att delta och ...


Om några timmar styr bilen mot Mangalam, som ligger utanför Varberg.
Där kommer vi, 22 personer, att tillbringa helgen för att delta och leda den första modulen i Sexsibilityutbildningen.
De första stegen på en årslång resa ska tas.
Och det pirrar lite i min mage. Jag känner spänning, förväntan och nyfikenhet.
Men allra först behöver jag packa lite.


Det här att ge sig ut på nya äventyr är något jag gjort många gånger i mitt liv. Att starta en inre resa känns som ett äventyr för mig. Denna gång har jag en annan position än tidigare. Då har jag deltagit i inre resor. Nu är det min och Alexanders tur att ta vara reseledare. Jag känner mig mogen för det - äntligen!


Jag minns för en rad år sedan, kanske sex år sedan, hur jag mötte en lärare i en session som sa: Du kan börja leda grupper nu, det är dags. Fast så kändes det inte för mig. Jag hade visserligen lett kurser i många år innan dess - mest i kommunikation och ledarskap - men skulle jag kunna leda något som hade med inre ledarskap att göra? Den gången väckte uppmaningen rädsla i mig.


Men när jag tittar i backspegeln inser jag att det nog var där den föddes, viljan att också finnas med för andra på deras inre resor. Viljan att dela med mig av min kunskap, mina erfarenheter, mitt liv. 


Jag minns också hur det känns så här precis innan jag ska ut på en inre resa, som deltagare. Jag har packat väskorna och är på väg till stationen. Hjärtat klappar hårt och jag känner en spänd förväntan - och stark rädsla. Har jag valt rätt? Kommer det att fungera? Hur kommer de andra i gruppen att vara? Jag kanske skulle ta och hoppa av i sista stund?


För mig brukar ögonblicken precis innan den formella starten vara de jobbigaste. När jag börjar möta de andra deltagarna, när jag spanar in dem, när jag undrar om det kommer att vara med någon som jag känner, när jag jämför mig med dem... och så är det jobbiga ögonbliicket över och vi är inne i rummet och så är resan i gång och då kan jag andas ut...


Men nu alltså en annan roll. Ett mycket större ansvar. Massa saker att fixa för gruppen. Många praktiskheter. Förberedelser. Meditationer. Detaljer. Helhet. Hjärta. Närvaro. Kärlek. Har vi pennor? Alltså - högt och lågt trängs inne i mitt huvud och det känns skönt att vi är tre som leder gruppen tillsammans.


Sexsibilityutbildningen ST04 - börjar i dag. Det ska bli så härligt!


Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 24.

Related

start 8462876838312262308

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item