charlottecronquist

Vad händer med dina händer?

Jag sitter i cirkeln med mina kvinnovänner. Vi har just delat tankar om njutning med varandra. Och så får jag en stilla uppenbarelse...




Jag sitter i cirkeln med mina kvinnovänner.
Vi har just delat tankar om njutning med varandra.
Och så får jag en stilla uppenbarelse.
Vad händer med mina händer?



Alltså det var som en blixt som skar ner från himlen och jag såg plötstligt  - och för första gången - att händer och händer är samma ord... och det bara snurrade i mig.
Alltså, kan det finnas en koppling mellan att något händer och mina händer? Är det en slump att det heter samma sak, eller inte? Jag menar med mina händer kan jag beröra, jag kan göra, jag kan låta något ske, jag kan se till att något händer.


Oj, det svindlar stilla bara vid denna tanke. 

Tänk att språket kan vara så förunderligt. 
Saker hör ihop på ett märkligt sätt.

Tänk så mycket som händer tack vare mina händer. 

Just nu låter jag dem dansa på tangenterna och jag skapar detta inlägg. 
När jag går in och kliar maken på ryggen där han ligger i den goa varma sängen så händer något annat. 
En stilla njutning händer genom mina händer.
Vad låter du hända genom dina händer?


Och får du också ibland sådana där språkliga uppenbarelser?

PS: Tänk på orden andetag eller andedräkt. 

Vad ser du om du stannar i de orden? Vad vill de säga dig?

Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 33.

Related

uppenbarelse 2085116309621780677

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item