charlotterudenstam

Veckan börjar med tråd om vulvor och fittor på Twitter.

Olika sociala medier passar verkligen för olika saker. Det är som att det är lättare att vara rakt på på Twitter... och att tala om det so...




Olika sociala medier passar verkligen för olika saker.
Det är som att det är lättare att vara rakt på på Twitter... och att tala om det som berör.
Inte så många blombilder där inte.
Så denna morgon har jag njutit av att tala om fittor på twitter.

(Facebook uppfattar jag som mer "kyskt" och som har mer hangups kring ord som rör sexualitet.)

Unni Drougge läser en bok av den tyska feministen Mithu M. Sanyal som har titeln “Vulva” (finns på tyska och danska) och ställer frågan: 
Vet någon vad vulva är?
Och så var en boll i rullning. Eftersom twitter har ett mysigt kort format, så blir det givetvis korthugget och mustigt. Det hann handlar om vaginor, vulvor, snippor och fittor.

Kändes rätt befriande och skönt så här på måndagsmorgonen. Att få prata om livets port... om vårt kön som är så bra för så mycket. Som vi kan njuta av, titta på och känna magiken från.

Drougge kallade sig vulva-voyeur... och jag undrar hur många kvinnor som vågar vara det. Som verkligen vågar titta på sitt - eller andra kön. Ty fittor är verkligen lika individuella som ansikten... och det finns mycket att se och lära.

Ta bara quodouska, som menar att könens anatomi påverkar hur och vad vi njuter av... (ska själv gå Åsa Kullbergs qoudoushka-kurs i maj).


Yonnie32 - från vaginarts.com

Jag har förmånen att vara gift med en annan fitt-voyeur, som delat med sig av sin fittkonst på vaginarts i mer än ett decennium. Många vackra bilder är det där! Tack Alexander för det!

Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 37.

Related

vulva 53746299388343894

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag får ansluta mig i kretsen till "fitt voyeuer", även om jag tycker bäst om att se hela kvinnan. Calle Rehbinder gjorde ett fint reportage en tidning för par år sedan. Om någon kuk voyeur finns så kan jag voluntera

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

100%-podden

Leta i den här bloggen

prenumerera

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

Google+ Följare

Facebookgillare

item