charlottecronquist

Långt ifrån din partner? Ta babysteps för ett bättre sexliv.

I klippet talar jag på temat "Ingen skam i kroppen" vid en föreläsning i Kalmar. Det händer att personer som lever till...


I klippet talar jag på temat "Ingen skam i kroppen" vid en föreläsning i Kalmar.


Det händer att personer som lever tillsammans då och då får dippar i sexlivet.
Att den första ruschen som förälskelsen ger byts ut i ... en situation där allt plötsligt blir viktigare än att älska.
Som att vardagslivets “måsten” tränger tillbaka sexualiteten.
För att hitta tillbaka till lusten tror jag att det är bra att ta baby-steps.


Säg att du inte haft sex med din partner på länge. Säg att senaste gången kändes det så där, eller rent av ganska trist. Och du längtar efter sex. Du längtar efter närhet till din partner. Du längtar efter njutning. Du längtar efter något kort, något långt, något intensivt eller tja, något som är bättre än ingenting eller det trista sexet.
I det läget tror jag att det är bra att ta baby-steps.
Jag minns när jag en gång ville ha en förändring i tid, alltså jag ville ha sex länge med en partner, i en konstellation där sexet ofta skedde snabbt. Så för att illustrera min längtan sa jag: “Vi kan väl stanna i sängen i fyra timmar.”
Partnern flydde ur rummet.
Jag hade inte tagit ett baby-step.
Det var en viktig lärsituation för mig.


Så känner du att ni har glidit ifrån varandra, börja med något enkelt. Något som kan skapa en känsla av närhet eller närvaro mellan just er.
Kanske det helt enkelt ska börja med att ni ger varandra fem minuters lätt beröring, eller att ni ser varandra i ögonen i tystnad i några minuter.
Så att ni börjar bygga upp något långsamt. Att ni börjar tillåta er att känna pirret i kroppen igen.
Vad skulle du kunna ta för ett första baby-step för att möta din partner... för att på lite sikt skapa ett rum för mer och roligare sex?
(Jag tror inte att det handlar om att ställa krav på partnern, utan att du visar vad du är beredd att göra... när du öppnar... blir det lättare för partnern att svara an.)

Behöver du mer relationstips eller coachning. Ta kontakt med Alexander eller mig. Vi är sexsibilitycoacher och har en stor verktygslåda för dig som vill komma mer i kontakt med din sexuella energi.

Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 91.

Related

sexsibilitycoach 7743873435203982798

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item