charlottecronquist

När du blir rädd: Ta ett steg framåt.

För en rad år sedan upptäckte jag att jag hade ett starkt utvecklat alarmsystem och att jag hela tiden var lågintensivt rädd . De...




För en rad år sedan upptäckte jag att jag hade ett starkt utvecklat alarmsystem och att jag hela tiden var lågintensivt rädd.
Den där rädslan låg lite under ytan, det var inte så ofta jag själv lade märke till den.
Ett par situationer fick mig att bli medveten om det.

Fortfarande är jag ofta rädd. 
Men jag uppfattar det som att jag inte längre styrs av rädslan. 
I dag är jag inte längre förlamad – men det händer att rädslan ger mig impulsen att ta omvägar eller krångelvägar. 
Det kan handla om allt möjligt. 

Rädslan för konflikter. 
Rädslan att såra. 
Rädslan för att möta ilska. 
Rädslan för att verka dum. 
Rädslan för att bli övergiven. 
Rädslan för att bli skuld- eller skambelagd. 
Rädslan att bli förlöjligad.

Det finns säkert fler rädslor, men detta var de som kom till ytan just nu.

Nu följer jag inte alltid impulsen längre. 
Jag gör medvetna val. 
Jag kan göra saker trots att jag är rädd. 
Min erfarenhet är att när jag gör det så upplöses den ibland. 
Ibland vinner jag i respekt. 
Ibland blir det väldigt bra. 
Och någon enstaka gång fortsätter det att vara jobbigt. 
Det är okej det med.

För varje gång jag vågar ta ett steg framåt och möta rädslan, 
när jag tillåter mig att släppa kontrollen, 
när jag tillåter något att ske, 
har jag tagit ytterligare ett kliv till att säga ja till hela mig själv. 
För jag vill kunna leva utan begränsningar.
Det passar ju också så alldeles utmärkt just idag, som är min dag.



Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft är ett sätt att släppa tag om skam.
100% Charlotte – är ett sätt att släppa tag om rädsla.

Och jag vill bidra till att du är 100% Du.

Related

upplösas 6272853443137187716

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item