charlottecronquist

Sex är en snabb väg till det gudomliga i dig.

Tänk dig att du befinner dig väldigt nära en annan människa. Ni älskar. Plötsligt upptäcker du att du är både där och någon helt ...



Tänk dig att du befinner dig väldigt nära en annan människa.
Ni älskar.
Plötsligt upptäcker du att du är både där och någon helt annanstans…
... på väg till Gud, eller universum eller vad du nu vill kalla det för.

Varje morgon mediterar jag stilla. Jag tränar på att närvara. Känna min andning, känna min kropp. Vara en stund. En gång i månaden leder jag sexsibilityutbildningen tillsammans med Alexander. Varannan vecka har jag en kvinnogrupp om sex och relationer.
Jag gör övningar som handlar om att känna närvaro, jag jobbar med pc-musklerna. Jag lägger märke till vad som händer i kroppen. Konsekvensen av detta är att jag känner energiflödet i min kropp allt tydligare. Tidigare kände jag det mest i händerna, men nu kan jag ganska lätt känna det i hela kroppen.

Jag kan dels aktivera det själv, men också blir aktiverad, till exempel  vid beröring – och den beröringen behöver inte vara sexuell. Energin kan kännas så stark att jag skakar, men den kan också vara mer subtil. Jag kan känna som en darrning går genom min kropp, men när jag ber Alexander känna, så känns den liksom inte till honom.

Det är som att mitt energifält blir starkare…. Eller så är det bara det att jag lärt mig känna det och börjar lära mig sätt att låta energin flöda mer.

När jag var på soundhealing häromåret kändes det till exempel som att jag låt direkt på jordens magma och hela kroppen fylldes med behaglig varm energi. Det var fysiska förnimmelser. Även om situationen var drömlik fanns förnimmelsen där och nu kommer den allt oftare.

Självklart påverkar det här mitt sexliv också. För några år sedan gick jag på en tantrakurs där det kändes som att jag hade sex med universum. Det var en otroligt läcker känsla. Det var jag och universum. Sedan dess har jag varit med om det flera gånger.

Jag har också fått känslan när jag älskar. Som att jag befann mig på flera ställen samtidigt. Som att min yoni faktiskt både var i min kropp och var hela universum. En stark känsla. Just denna känsla berättade min yoni också för mig om nyligen.

När orgasmerna närmar sig känns det som att förflytta mig  genom flera nivåer, uppåt, uppåt, genom alla energicentrum, chakran, och ännu högre och känslan var att jag var ute på den motorväg som Johan Ekenberg brukar tala om och att jag kom så långt som till Guds port. Jag var helt omgiven av ljus och det kändes samtidigt som att jag var ett uns ifrån Gud (Existensen/Skaparen/Gudinnan var du föredrar att kalla det). Det pågick en lång stund.

Vad mycket som ryms i våra kroppar. Så starka förnimmelser. Sådan närvaro. Sådana dimensioner.

I dag kan jag inte ge något recept på hur du ska nå dit. Men jag tror att de här ingredienserna är bra att ha med: Närvaro och meditation.
Jag har märkt att jag kommer djupare (eller högre) med tiden.

Alltså, antingen genom lång långsam penetration, eller genom att först ägna dig åt långsamma smekningar, kärleksfull massage, leksam beröring under en ganska lång stund.

Related

YouTube 1559359009581536632

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item