charlottecronquist

Våga lyssna … nu kommer föreläsningar om att våga!

Ingen skam i kroppen – är det bra det? Ja, det tycker jag. Det är fint att ha ett skamfritt förhållande till kroppen och våga nju...



Ingen skam i kroppen – är det bra det?
Ja, det tycker jag.
Det är fint att ha ett skamfritt förhållande till kroppen och våga njuta av livets alla aspekter.


Min sanning är att den som inte tillåter sin sexuella energi att flöda också håller tillbaka sin livskraft. En orsak till att många inte vågar komma i kontakt med sexualiteten, eller håller en del av det tillbaka är – enligt min erfarenhet – känslor av skam och skuld.
Det är så härligt att möta människor som är i kontakt med sin livskraft, som tillåter att livet flödar – och som också vågar känna passion, kåthet och livsglädje.
Jag vill bidra till att människor vågar mer. Att de står i sin fulla kraft. Och att de, när de ser sig som hela människor också känna kopplingen mellan livskraften och sexualiteten.
Möt mig när jag talar om detta. Jag har två inbokade föreläsningar nu i maj. Jag kommer att berätta en del om min resa från pryd och skamfull till livsbejakande och kåt. Jag kommer att tala en del om varför jag väljer att jobba med att lyfta frågorna om skam och sexualitet. Och jag kommer att berätta en del om vad jag tror blir konsekvenserna av en värld med mer livsbejakande människor.
Jag öppnar för dialog och välkomnar människor av alla kön.

Första chansen: Höör 16 maj kl 18.00.
Andra chansen: Malmö 22 maj kl 18.00. I Malmö samkör jag med modiga Jeanette Larsson, polisen som vågar säga sin sanning i en konservativ miljö. Vårt gemensamma tema blir ”Mod att våga”.

Våga komma och lyssna. Känn dig varmt välkommen!
Här ett par röster från personer som lyssnat till mig tidigare:

Så här tyckte en av åhörarna i Kalmar:
"Så närvarande,naturlig, charmig och varm..du för in mig i resan om att släppa på skuld och skam
...det funkar... vill bara sitta kvar efter föreläsningens slut..vill ha mer...
mycket mer Charlotte...så mitt eget liv kan ta sin början nu...

/ Ljus och Kärlek
Neppe Romberg

En annan deltagare sa efteråt:

”Du var kanonbra i Kalmar!
Du behövs för det är så många som behöver våga
att på allvar känna in vad som är bra och vad
som inte är det och våga uttrycka det.”



Related

sexuell energi 8768324460670542758

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item