charlottecronquist

En dag för en stjärna.

Sommaren 1995. Om jag blundar är jag där - eller på någon annan plats längs Stellas livsväg. I dag är allt mitt fokus på Stella. Den ...

Sommaren 1995. Om jag blundar är jag där - eller på någon annan plats längs Stellas livsväg.


I dag är allt mitt fokus på Stella.
Den viktigaste stjärnan i mitt liv.
Just nu sitter hon antagligen och deltar i champagnefrukost med rosa champagne.
Framåt kvällen springer hon ut från det gamla kända livet, ut till det nya, spännande och okända.
Stella tar studenten. 


Vi lagar mat och bär ut bord, fixar tält och de sista presenterna. Vår lilla släkt samlas för att hylla den yngsta familjemedlemmen. Det känns stort fint och vackert att samlas kring detta.
För mig finns det också ett visst vemod över det. "Min" sista student. Alla barnen strax utflugna på riktigt. De lever sina egna vuxna liv. Livet har sin gång... nya världar öppnas.
Men innan dess, så finns den här dagen, då vi tillsammans firar Stella.

Jag känner djup tacksamhet, fantastisk glädje, över att jag fått så många år med alla mina barn. Att jag varit med och bidra till att de har blivit de frimodiga, självständiga och underbara människor de är. Kanske mest tacksam är jag över att de valt mig som en av sina föräldrar. 

Massa kramar alla barnen och i dag, allra mest till Stella som vi ska fira ordentligt.

Så nu loggar jag ut ett tag.

Nu ska jag älska - Stella, barnen, mina föräldrar, Alexander och vännerna.



Related

tacksamhet 5650035606542838080

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item