charlottecronquist

Livets skörhet - ta hand om dig.

Jag vill tacka livet. För att jag får vara med. För att jag får vara med om alla dess skiftningar. Just i dag vill jag tacka för alla ...

Jag vill tacka livet.
För att jag får vara med.
För att jag får vara med om alla dess skiftningar.
Just i dag vill jag tacka för alla påminnelser om livets skörhet och hur viktigt det är att inte vänta tills i morgon.

På samma dag möts jag av besked från flera håll om människor som drabbats av svåra sjukdomar eller olyckor. Jag får besked om ett dödsfall. Samtidigt strålar sommaren utanför mig. Jag gratulerar min yngsta som fyller 19 år.
Min 19-åring blommar, jag blommar och flädern blommar.
Och det gäller att jag ser det och att jag lever det.
För jag vet inte, kan aldrig veta, vad som sker i nästa ögonblick. Jag vet inte när det är min tid att släppa kroppen, eller en älskads tid. Jag vet bara att livet är nu och att livet är fantastiskt och att det är skört.
Det kan vara så lite som gör skillnad. Ett oförsiktigt steg ut från trottoaren och en för snabb bil. Några steg nedför en trappa ner i en mörk källare och så det missade trappsteget. Knölen i bröstet eller födelsemärket som börjar växa för fort. 
Nu är livet. Ta vara på varje minut. Känn tacksamheten över att leva i denna tid som överflödar av gröna blad, dofter och sommarvärme.
Vår bästa tid är nu. Och nu. Och nu.


Related

ödmjukhet 3039184515129217017

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item