charlottecronquist

Sexsibilityfestivalen proudly presents Lisas Lustkraft

Sexsibilitycoachen Lisa Salamon är en av workshopledarna på årets sexsibilityfestival . – Jag utgår mycket från lekfullhet och lust...



Sexsibilitycoachen Lisa Salamon är en av workshopledarna på årets sexsibilityfestival.
– Jag utgår mycket från lekfullhet och lust, säger Lisa. Jag tänker mycket på små barn, som har ett så naturligt förhållningssätt till kroppen. Till skrattet, till leken, men också till sexualiteten. För mig har det handlat mycket om att hitta tillbaka till det som en gång var, innan hämningarna kom. Och jag vill inspirera andra att slå in på den vägen, att hitta tillbaka till sitt ursprung.


Jag tror att Lisa har varit med på alla sexsiblityfestivaler. I alla fall är det den känsla jag har. Jag minns att jag mötte henne första gången en varm sommardag på Skeppsudden, där vi solade nere vid stranden mellan två workshoppar. Lisa startade som deltagare och har senare medverkat som sexsibilitycoach. Hon berättar att hon alltid har tyckt om att hålla kurser, föreläsa och coacha.

– Just sexualitet ligger mig särskilt nära om hjärtat. Jag har jobbat mycket med min egen sexualitet och det känns vackert att få hjälpa andra en bit längs deras vägar.
Som coach har Lisa märkt att det finns många som vill prata med någon om sexualitet med någon som känner sig trygg inom det.
– Jag har märkt att det finns ett stort behov och så mycket viktigt att lära ut!
Lisas företag heter Lustkraft och för henne handlar det om lusten i att vara kraftfull och kraften i att vara i sin lust.

– Sexualiteten har inte alltid varit så enkelt för mig. Fram tills jag var 23 slutade jag vara kåt så fort jag rörde vid mitt kön. Jag kunde varken onanera, ha samlag eller petting. Jag kallade mig asexuell och förstod inte vad som var del på mig. Jag hade för mycket skam och för många hämningar och idéer. Jag var för mycket i huvudet och för lite i kroppen. Så jag har verkligen arbetat med att lära mig om min sexualitet och min kropp. I dag känns det värdefullt att få dela med mig av det till andra.

Att arbeta med sexualitet har inneburit ”allt” för Lisa. Hon har gått från att se sig som asexuell till att älska sin kropp och vara multiorgastisk.

– Det genomsyrar så många delar av mitt liv. Jag kan sätta gränser, både sexuellt och i andra sammanhang. Jag vet vad jag vill och jag är lika värdefull som alla andra. I dag älskar jag mig själv.

Lisa kommer att leda workshop tillsammans med sin blivande man David. Ja, de ska faktiskt ta och gifta sig på årets sexsibilityfestival.Wohooo!!

– Jag träffade David på en kurs inom sexsibilityområdet för sex år sedan. Calle Rehbinder, som ledde kursen, kommer att viga oss. Det känns symboliskt vackert, som att cirkeln får bli sluten.

Vill du få senaste nytt om festivalen. Prenumerera på nyhetsbrevet som kommer varannan vecka fram till festivalen som sker 11-16 augusti på Öland.




Related

Öland 1449778532734939102

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item