charlottecronquist

Sexsibilityfestivalen: Sandra Bergman bjuder på Lifedancing

Bild från Lifedancing.se hemsida... där Sandra kan ha utbildat sig... Sexsibilitycoachen Sandra Bergma n bjuder detta år på en wo...


Bild från Lifedancing.se hemsida... där Sandra kan ha utbildat sig...


Sexsibilitycoachen Sandra Bergman bjuder detta år på en workshop på temat Lifedancingsexsibilityfestivalen som startar på söndag 11 augusti på Öland.

– Genom att dansa ditt hjärtas dans  frigör du dig själv från det omedvetnas dimmor. Välkommen ut i livet! Detta är en frigörande dansmetod som hjälper dig att komma i kontakt med dig själv och fritt uttrycka det du känner. Jag vill bjuda på sann närhet - verklig intimitet för kropp och själ. Ett liv där du vågar mer, älskar mer, skrattar mer, njuter mer, säger Sandra Bergman.



Sandra Bergman har många kompetenser, hon är sexsibilitycoach, traditionell coach, life dancing-instruktör och jobbar också med sorgbearbetning.
På festivalen bjuder hon upp till dans, där syftet är att du ska låta din kropp röra sig spontant till musiken som finns där för att stödja din process. Känn hur du vaknar till liv, hur kroppen njuter av rörelsen och låt din kropp andas med det som är.


Ett danspass inleds alltid med centrering och grundning, där du blir guidad så att du får kontakt med dig själv och din kropp.
Du blir mer närvarande vilket gör att du i danscykelns nästa fas lättare kan uttrycka det du känner, genom din kropp.

Du guidas genom fyra element; jord, eld, vatten och luft, som alla har sina egna kvalitéer. Du ges möjlighet att utforska olika aspekter av dig själv till musik som inspirerar. Detta följs av integrering och vila. Därefter samling i grupp för att kort dela det du nyss har upplevt.
Orsaken till att Sandra utbildade sig till sexsibilitycoach var att hon kände att hon saknade förmågor som hon faktiskt ville ha.

– Jag ville ha förmågan att kunna ge mig hän helt och fullt. Jag ville ha förmågan att våga möta andra människor på djupet. Jag ville ha förmågan att våga visa mig sårbar och öppna upp mitt hjärta. Jag ville medverka i mitt liv som en aktiv deltagare istället för en passiv åskådare. Allt detta har jag fått och mer därtill. Resan har ibland varit smärtsam och skrämmande men samtidigt underbart lustfylld och otroligt berikande för mitt välbefinnande.

 Varmt välkommen till Sandra Bergmans workshop på sexsibilityfestivalen. Här köper du din biljett.



Related

Öland 7412570852705146867

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item