charlottecronquist

Vill du frigöra din röst? Delta i unikt bokprojekt för kvinnor - vart du än är i världen.

Jag är med i “Heal my voice” som till det yttre är ett bokcirkel, men som i själva verket handlar om så mycket mer. Det handlar om ...



Jag
är med i
“Heal my voice” som till det yttre är ett bokcirkel, men som i själva verket handlar om så mycket mer.

Det handlar om att läka och lyfta fram kvinnors röster. 
Det handlar om att återta frigöra kvinnors röster. 
Det handlar om att skapa tillit och gemenskap mellan kvinnor.
I slutet av september kommer den första svenska boken, och den heter "Värdefulla röster" och redan 2 september starta nästa bokcirkel vars titel är "Frigjorda röster."
Vi har några få platser kvar. Vår mötesplats är nätet - så det spelar ingen roll var i världen du befinner dig.


Under nio månader var jag med som deltagare i Heal my Voice Swedens allra första bokcirkel. Jag väntar med nyfikenhet på att få den första boken i min hand.
Denna gång har jag varit deltagare och tagit på mig - helt idéellt en del arbete som redaktör för texterna. Jag är ju textproffs :)
Och nu startar alltså om bara några veckor nästa bokcirkel - som jag varmt rekommenderar. Denna gång delar jag projektledarskapet tillsammans med Marie Ek Lipanovska, som äger det svenska varumärket Heal my voice Sweden.
Under nio månader har jag låtit mitt värde växa i den trygga kontainer som den hemliga Facebookgruppen för oss som är delar av bokprojektet har varit. Det var en oerhört livaktig Facebookgrupp där vi alla tillåts flöda med vårt varande - vad det än handlar om.
Under den tid som gått har det skett oerhört mycket med gruppens kvinnor och det är som att vi tillsammans skapar grund för varandra att växa. Helt fantastiskt är det. Och du som är med i nästa projekt får en likadan, unik kontainer.

I gruppen har vi skrattat, gråtit, varit arga, hatat, älskat, varit förvirrade, varit ledsna, varit frånvarande, varit närvarande, varit förvånade, varit upprörda... ja alla känslor du kan tänka dig har tillåtits.

Vi har stöttat varandra som individer och som (blivande) författare. 
Vi läser varandras texter och ger kärleksfull feedback. 
Vi har tagit nya steg i livet och blivit stöttade av våra systrar. 
Det är ett rum så fyllt av kärlek att det är svårt att sätta ord på.

Självklart är allt som sker där endast för gruppens ögon och öron. 
Tilltron till varandra och att inget sladder sker är en av de viktigaste 
förutsättningarna för det som sker där inne.

Varje vecka möts våra röster i det som vi kallar community call 
och dessutom så sträcker vi oss ut i världen på olika sätt.

Varannan lördag talar vi om projektet på olika sätt i bloggradio.
Vi har börjat blogga om projektet.
Vi har en playlist på Spotify.


Något som slagit ner i mig de senaste dagarna är att det är viktigt med läkning. 
Jag ser hur jag själv läkt mycket av skammen i mig och att den läkningen har fördjupats i denna kärleksfulla miljö. 

Jag ser också att jag då och då behöver se mer på det som fungerat i mitt liv. 
Det är lätt att låta eländet i livet ta stor plats, att såren, ärren och läkningsprocessen 
tar en del tid och energi från att se och uppleva också allt det som är bra och har varit bra. 

Jag har behövt, och behöver kanske då och då, läka sår, men jag behöver också se och omfamna min glada femåring som dansade vilt på ängen.
Yes, upp till dans!



PS: Damjournalen uppmärksammar också projektet. Se här!

Related

värdefulla röster 391840945103350293

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item