charlottecronquist

Härlig att samtala i radio med Wivan-Kristina Sandberg.

I fredags var jag med i direktsändning i Radio Kristianstad i två timmar och talade om sex, närhet, relationer, kramar, skam… ja om l...



I fredags var jag med i direktsändning i Radio Kristianstad i två timmar och talade om sex, närhet, relationer, kramar, skam… ja om livet, skulle man kunna säga.
Det var härligt att stå där i studion, möta Wivan-Kristina Sandbergs blick och tillåta samtalet att flöda.
Om en månad är jag tillbaka igen.

Det är något speciellt med direktsändningar. Orden möter lyssnaren i samma ögonblick jag säger dem, allt blir som det blir, det finns ingen möjlighet att redigera i efterhand. De små felsägningar som blir får vara en del av samtalet. Det blir en stunds osminkad verklighet som vi skapar tillsammans.

Det är fjärde gången jag talar direkt i Sveriges radio i år, tror jag. Jag har talat om lite varierande saker. Om sex och skam i Karlavagnen, om danska skilsmässor i P4 Radiohus morgonprogram, om sexsibilityfestivalen i Radio Kalmars förmiddagsprogram och så nu i P4 Kristianstads förmiddagsprogram.

Jag har också snackat ett par gånger i inspelade program, som en intervju om sexsibility och festivalen i Radio Västmanland och ett reportage från festivalen i Radio Kalmar.
(Även om intervjun i Radio Västmanland var gjord ungefär som en direktsändning.)

Att vara med direkt är bra ut flera synvinklar. Det som sägs sägs. Det finns inge som väljer ut vilka av orden som ska vara med. Jag gillar också nerven och spontaniteten i det – och det där med att det inte går att sträva efter perfektion.

Härligt också att få en arena där jag får tala om mina hjärteämnen – lusten, livet och sexualiteten – och jag vill fortsätta göra det på många sätt. Nu ser jag fram emot nästa samtal med Wivan-Kristina Sandberg och vem vet, kanske blir det andra som nappar på att göra radio med mig.

Under de senaste 18 månaderna har jag också tränat mycket på att sända direkt. Jag har regelbundet medverkat i Marie Ek Lipanovskaswebbradiokanal Radio One voice och det har tränat mig på att släppa kontrollen och låta orden komma som de vill…
Yes, följ gärna mina radioäventyr!





Related

Wivan-Kristina Sandberg 1034796201308984273

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item