charlottecronquist

På tiden att göra sex normalt.

I dag ska jag prata på temat "Lust är lönsamt" på en Rotaryklubb i Malmö. Det ska bli riktigt roligt. För jag menar att det ...



I dag ska jag prata på temat "Lust är lönsamt" på en Rotaryklubb i Malmö.
Det ska bli riktigt roligt.
För jag menar att det påståendet verkligen är sant.
För vem tror du jobbar bäst - den som är kåt, glad och tacksam, eller den som jobbar 24/7, inte har tid för sina nära och kära och som somnar bort från sexlivet?
Svaret är ju givet!

Samtidigt ses den som talar om sex och sexualitet som lite konstig. Det tycker jag är konstigt.
Jag menar, sexualitet är ju något de allra flesta ägnar sig åt... och njuter av.

Så i dag alltså... så sjunger jag lustens lov.

Här är ett fint klipp från TED där forskaren Debby Herbenick talar om att göra sex normalt. Sexton intressanta minuter.


Related

sex 931464923718779143

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item