charlottecronquist

I mars startar sexsibilitycoachutbildningen. Är du en blivande coach?

I slutet av mars 2014 startar den nya sexsibilitycoachutbildningen. Om du har gått sexsibilityutbildningen, redan är coach eller är en ...



I slutet av mars 2014 startar den nya sexsibilitycoachutbildningen. Om du har gått sexsibilityutbildningen, redan är coach eller är en person som gått kurser och utbildningar som handlar om intimitet, närhet och sexualitet kan du ta steget och bli sexsibilitycoach.

Vi erbjuder dig en gedigen utbildning i fyra moduler, där du konkret tränar på din roll som coach och får med dig verktyg både från den traditionella coachvärlden och de verktyg du behöver när du möter människor som behöver en sexsibilitycoach. Närvaro är ett av nyckelorden i utbildningen.


Du kommer att bo bekvämt i dubbelrum på Granhedsgården två timmars bilresa från Stockholm (nära Katrineholm). Snart kommer mer information om utbildningen.  


De senaste åren har jag vågat vara mig själv allt mer. Det är allt mer okej att känna det som är i stunden. Att verkligen våga vara med alla mina känslor. I det ingår att också känna det jobbiga, som skam som bubblar upp, skuldkänslor som smyger sig på eller kanske känslor av att känna mig liten och tillintetgjord.

I takt med att jag kunnat omfamna känslor jag inte riktigt velat kännas vid, i takt med att jag blivit mindre rädd för min rädsla, har jag också kunnat omfamna de ljusa sidorna i mig. Jag har fått hjälp att släppa Jantelagens förtryckande och krympande normer (Du ska inte tro att du är något.)

Jag har gjort en inre resa som har pågått i mer än femton år. Jag har bland annat utbildat mig till kroppsterapeut och lärt mig mycket om min essens. Det har gett mig viktiga pusselbitar till att hitta svaret på den gäckande frågan: Vem är jag?

Men jag behövde ytterligare en pusselbit för att hitta hem.  Jag behövde se närmare på min sexualitet och mina rädslor kring det. För att verkligen känna livet flöda i mig tog jag steget och gick den allra första sexsibilitycoachutbildningen. För att verkligen utmana mig själv gjorde jag det dessutom tillsammans med Alexander.

Nu fem år senare leder vi sexsibilityutbildningen, vi har ordnat sexsibilityfestivaler, Alexander har många klienter som både har behov av kroppsterapi och sexsibilitycoachning, jag tar emot coachklienter av alla de slag. Då och då möter vi par, som ofta kommer när samlivet knakar rejält.

Vi har kommit närmare livet. Närmare nuet. Närmare andningen. Närmare allt, faktiskt och ett av de viktiga stegen vi behövde ta var att gå sexsibilitycoachutbildningen.

Den 20 mars 2014 startar nästa sexsibilitycoachutbildning. 
Den riktar sig till personer som gått sexsibilityutbildningen, personer som gått andra kurser eller har egen erfarenhet inom fälten intimitet, närhet och sexualitet och till personer som redan är coacher, men som vill fylla på med den kompetens som denna utbildning kan ge.

Vi kommer snart att berätta mer om utbildningen, men vill redan nu sända ut detta, så ett frö, mentalt förbereda dig för denna nya möjlighet som vi öppnar.

Utbildningen kommer att äga rum 20-24 mars,  24-27 april, 15-18 maj samt 12-15 juni. Dessutom planerar vi att ordna en diplomeringsdag den 26 juni, förmodligen i Stockholm.

Redan nu kan du göra en intresseanmälan till Alexander eller mig. Skicka då ett mejl till info@lustochliv.se




Related

världen 6731480448791702593

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item